Ismét bevezetik az országos kedvezményes közlekedési bérletet Németországban, hogy ezzel is enyhítsék a magas infláció negatív hatásait – döntött a tartományi kormányokat összefogó kamara (Bundesrat).
Tavaly már teszt jelleggel bevezették a 9 eurós bérletet, amely érvényes volt a távolsági és helyi járatokra is, kivéve az ICE és az első osztályú kocsikat. A bérletet a nyári hónapokban lehetett használni, június és augusztus között, ám a tapasztalatokról megoszlanak a vélemények.
Az alacsony ár igazán vonzóvá tette ezt a bérletkonstrukciót, a helyiek és a turisták körében is óriási népszerűségnek örvendett, a statisztikai adatok szerint körülbelül 30 millióan, azaz a németek több mint egyharmada élt tavaly a lehetőséggel, így nem véletlen, hogy a lakosság és a politikusok nagy része is hosszabbítást követelt.
A közlekedési társaságok fenntartói azonban a gazdaságosság és a költségfedezet miatt kongatják a vészharangot. Christian Lindner pénzügyminiszter határozottan ellenezte a korábbi rendszer meghosszabbítását, hangsúlyozva, hogy a rendszer üzemeltetésére 14 milliárd euróra lesz szükség, amelyből vagy más inflációkezelő csomagot tudnának létrehozni, vagy modernizálni tudnák Németország omladozó vasúti hálózatát.
A költségek enyhítése érdekében a döntéshozók kompenzációt kívánnak biztosítani a közösségi közlekedés üzemeltetőinek. A 2025-ig tartó megállapodás keretében a szövetségi kormány és a tartományok fele-fele arányban, évi 3 milliárd eurós anyagi segítséget nyújtanak a társaságok számára.
A kedvezményes bérlet mellett korábban azzal is kampányoltak, hogy a lakosság nagy része az autóhasználat helyett inkább a tömegközlekedést választja majd, ám egy frissen napvilágot látott tanulmányból kiderült, hogy
a városban élők alig 3 százaléka használta kevesebbet gépjárművét a bérlet bevezetése után.
A Deutschlandticket április 3-tól kapható, havonta fizetendő, és bármikor lemondható éves bérletként. Az okostelefon-alkalmazással, csipkártyaként vagy kinyomtatott QR-kódként használható bérlet az egész országban érvényes lesz a helyi közösségi közlekedési vállalatok járatain és a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.