Az amerikaiak csaknem felének legalább két jövedelmi forrása volt februárban – derült ki a LendingClub és a Pymnts.com hétfőn közzétett, 4125 fogyasztó körében végzett felméréséből.
A kutatás szerint a foglalkoztatottak csaknem felének van mellékállása vagy más, kiegészítő jövedelme. A rövid távú munkakeresést vagy termékértékesítést segítő mobilalkalmazások elterjedése megkönnyítette azok dolgát, akik kiegészítő bevételi forrásokat keresnek.
Az alacsony jövedelmű vagy pénzszűkében lévő háztartásokon túl az évi 100 ezer dollárt keresők is nagyobb valószínűséggel szereznek jövedelmet mellékes forrásokból.
A fogyasztók túlnyomó többsége hozzászokott ahhoz, hogy a járvány alatt otthonról dolgozzon, és miután visszatértek a munkába, sokan megtartották a rugalmas munkaidőt, ami mellett maradt idejük arra, hogy más tevékenységből is bevételre tegyenek szert – írta a jelentésben Anuj Nayar, a LendingClub pénzügyi egészségügyért felelős munkatársa.
Összességében a fogyasztók havonta több mint 50 milliárd dollárnyi készpénzt halmozhattak a kiegészítő jövedelmekből. Biztosat nem tudni, mivel a pénzek nagy részét nem jelentik be az adóhatóságoknak.
Van, aki kézműves termékeket állít elő és azt adja el, mások pedig a használt tárgyaikat értékesítik tovább. A tehetősebbek a be nem jelentett munkákból, a befektetésekből és a bérleti díjakból szereztek extra bevételeket. Nagyjából 4 százalék mondta, hogy a jövedelmét fogadásokból vagy szerencsejátékokból egészíti ki.
A felmérés eredményei összhangban állnak más jelentésekkel, amelyek szerint a járvány idején nőtt az informális gazdaság, és egyre többen vállaltak mellékes tevékenységet – emlékeztetett a Bloomberg.
Túl keserű lett a sör az amerikaiaknakCsökkentek a söreladások az Egyesült Államokban, miután októberben áremelést hajtott végre a szektor. Ezzel megdőlt az a közkeletű hit, hogy a sör válságálló termék. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.