BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fellegekbe repítette a magángépforgalmat a reptéri sztrájkhullám és a Covid

Kétharmadával nőtt, és csúcsot ért el tavaly a magánrepülőgépek forgalma Európában.

A vagyonosodó szűk európai elit fittyet hány a karbonlábnyom-csökkentésre – ezzel a felütéssel számolt be a Concorde blog az európai magánrepülőgép-forgalom tavalyi hatalmas növekedéséről. Mint írják, miközben tavaly nyáron a nyugat-európai reptereken sztrájkokkal és járattörlésekkel tarkított káosz volt a jellemző, az európai elit biztosra ment, és egyre nagyobb számban élt a magánrepülőgépek nyújtotta kényelem lehetőségével.

Fotó:  Getty Images

A blog a Greenpeace riportját idézi, amely szerint míg az európai légiközlekedés igyekszik visszakapaszkodni a koronavírus előtti szintekre, a polgári repülés szűk szegmense soha nem látott fellendülésen megy keresztül. Adataik szerint ugyanis Európában a magánrepülőgép-forgalom 2021-hez képest megdöbbentő mértékben, 64 százalékkal nőtt tavaly. Ezzel 

 

az utak száma 2021-ről 2022-re 350 ezerről közel 573 ezerre növekedett, 

 

a járatok 55 százaléka pedig a 750 kilométert sem érte el. A legforgalmasabb ország Nagy-Britannia, Németország és Franciaország volt, míg a legnépszerűbb desztinációk Londont, Nizzát, Párizst és Genfet vették célba.

Fotó: Greenpeace, The Guardian

A globális környezetvédő szervezet tanulmánya alapján a magánrepülőgép-forgalom teljes károsanyag-kibocsátása 550 ezer európai lakos éves kibocsátásával egyezett meg 2022-ben, miközben a kontinens az elmúlt legalább 500 év legszárazabb nyarát tudhatta maga mögött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.