A Peloton szobabiciklihez vagy a Zoom videókommunikációs rendszerhez hasonlóan a Crocs is a koronavírus-járvány elején érzékelte leginkább az üzlet fellendülését. A Crocs pacskerek esztétikai szempontból sokak számára megkérdőjelezhetők, de a könnyen fel-le vehető lábbelik tökéletesnek bizonyultak az amerikaiak számára, akik a karantén alatt többnyire a kertjük és a konyhájuk között mozogtak csupán. A világjárvány elmúltával a legtöbben leszálltak a szobakerékpárjukról (ami meg is látszik a Peloton eladásain), már nem töltöttek annyi időt a járvány alatt kitalált unaloműző projektjeikkel (szakadt a Zoom árfolyama), és lassan visszatértek az élet normális kerékvágásába. Egyvalami viszont megmaradt, ez pedig a Crocs cipő, amely szinte hozzánőtt a lábukhoz.
Ráadásul egy csomó, nálunk kevésbé ismert, ám az USA-ban nagy népszerűségnek örvendő sztár is ráállt a márkára, még komoly díjátadókon is Crocs papucsban tolták az ellenkultúrát. A járvány alatt megismert vagy elterjedt márkák, mint a szobakerékpárokat gyártó Peloton vagy az online piactér, az Etsy, valamint a Zoom részvényárfolyama és eladásai csökkentek a világjárvány óta, de a Crocs részvényei 2020 januárja óta csak szárnyalnak – 167 százalékkal nőttek –, 2019 óta 200 százalékos árbevétel-növekedés mellett.
Az elemzőkben megfogalmazódnak ugyan kétségek a Crocs sikereinek tartósságával kapcsolatban, a 2009-ben még csődközeli helyzettel küzdő vállalat azonban ennek ellenére további eladási rekordra számít. Ezt a prognózist igazolja, hogy az elmúlt év utolsó negyedében az eladások értéke több mint 60 százalékkal nőtt. A társaság tavaly novemberben jelentette be, hogy
a következő három év során – csak a névadó papucsokból – ötmilliárd dolláros bevételre számít, ez 90 százalékos növekedés lenne.
A divatról jól tudjuk, hogy kiszámíthatatlan, az agyafúrt marketing viszont többnyire be szokott jönni. Ami ebben az esetben is alátámaszthatja az eladások növekedésével kapcsolatos optimista hozzáállást. A közösségi média ereje megkérdőjelezhetetlen, hiszen a Twitter, a TikTok vagy a Facebook is a hangulatjelekkel, a mémekkel és a sok millió követővel képes fenntartani és egyre erősíteni az új termékek áramlását a közösségi térben. Ennek szellemében a Crocs ügyesen aknáz ki például olyan eseményeket, mint amikor Questlove fekete Crocs lábbelit viselt az Oscar-gálán. Imádta a Twitter.
A legtöbb kiskereskedelmi márka áhított demográfiai célcsoportja a Z generáció. A közösségi média elsődleges felhasználói és a márkák elsődleges célcsoportja a tinédzser és a fiatal felnőtt korosztály.
Ezenkívül léteznek megszállott Crocs-gyűjtők, akik akár több tucat lábbelivel is rendelkeznek, és különböző kiegészítőkkel teszik őket egyedivé.
A gyűjtési szenvedélyen túl a Crocs Facebook rajongói oldalán is sok millió követő találkozhat, így a márkának nem csekély közösségformáló ereje van.
A márkahűség egészen extrém példákkal is előrukkol olykor.
A világrekorder Doogie Lish Sandtiger igazi megszállottja a Crocsnak, állítólag 2100 pár Crocs papucsa van.
A hozzá hasonló fanatikusok bizonyára még többet fognak vásárolni. Az ehhez hasonló rajongói attitűd kétségtelenül segíti a marketinget, és jót tesz a márkának is.
A Crocs legfontosabb terméke, a klumpa mellett szandálokat és könnyű cipőket is gyárt. Ezeken ugyan nincs akkora haszna, mint a papucsokon, viszont az emberek általában gyakrabban vásárolnak szandált, mint más típusú lábbelit. Andrew Rees, a világmárka vezérigazgatója azt mondja, hogy ha valaki vásárol egy pár Crocs szandált, az idővel klumpát is fog.
A Crocs szandáleladásainak értéke 310 millió dollár volt 2022-ben, az idén ezt megdupláznák.
Rees szerint az Egyesült Államok után Európában a legnépszerűbb a márka, és remélik, hogy növelni tudják az értékesítést Indiában és Délkelet-Ázsia országaiban is, ahol sokan egész évben szandált viselnek.
A társaság több mint 200 millió dollárt költ marketingre, ezenkívül influenszerekre, digitális hirdetési kampányokra is tetemes összegeket áldoz – még a gazdasági bizonytalanság idején is. A marketingben részt vesznek olyan hírességek, mint Post Malone, Zooey Deschanel és Bad Bunny.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.