A nagy gazdasági világválság és a második világháború idején igazi balzsam volt a női ajkaknak és léleknek. A női erő és hatalom szimbóluma lett. Azoké az amerikai nőké, akik a hátországot biztosították, amíg a férfiak mesze otthonuktól, egy távoli országban háborúztak.
A világégés jelentősen átalakította a női szerepeket, olyan munkákat végeztek, amelyek hagyományos férfimunkák voltak. A korabeli propaganda reklámokban a füstölgő gyárkémények előtt álló nők, teljes harci díszben várták az újabb kihívásokat. A közhangulatot az ikonikus Victory Red rúzs árnyalattal az ajkukon erősítették, annak ellenére, hogy a fegyverkezéshez használt alapanyag miatt a kozmetikum hiánycikknek számított.
A munkakedv fokozását egy erős, maszkulin női figura( Rosie the Riveter) „Szegecses Rózsi” kitalálása jelentette, aki a korabeli ideális nőt szimbolizálta. A Saturday Evening Post címlapján jelent meg Rosie, a fiktív alak képe először 1943-ban, aki robosztus megjelenése mellett pirosra festett ajkaival a nőiességnek sem fordított hátat.
A nők szerepének és helyének megtalálása társadalomban, a női öntudat felépítése számos feminista mozgalmat indított el később. Egy kis rúzs, és többé már semmi nem lehetett ugyanolyan, mint azelőtt, a függetlenség és a szabadság szimbólumává vált.
A rúzsindexjelenségről először egy amerikai közgazdász, és szociológus Juliet Schor írt 1998-ban.
Elsősorban lelki munícióként betöltött szerepe miatt, a rúzsok eladása megnő a gazdasági visszaesés idején. Így történt 2008-as világválság alatt is, amikor a L’Oreal is növekedést könyvelhetett el.
Az amerikai piackutató cég, az NPD Group elemzése szerint a koronavírus-járvány hatása viszont fordítva sült el a rúzsok keresletét és eladását illetően. A maszkviselésnek és a home office-nak köszönhetően összességében csökkent a rúzsok eladása szerte a világon. Az igazi presztízsmárkák azonban, mint például a Revlon vagy az Estée Lauder eladásai több mint 25 százalékkal nőttek a járvány előtti időszakhoz képest.
A szépségipar válságálló árucikke mindig képes utat törni magának. A kereslet arra ösztönzi a tervezőket, hogy újabb és újabb kollekciókat dobjanak piacra. A rúzskirálynő, Poppy King „tudatmódosító” fantázianevű rúzsa lesz az idei nyár várhatóan egyik legsikeresebb darabja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.