A kínai turizmus visszatért a koronavírus-járvány előtti szintre az ötnaposra kiterjesztett, szerdán véget ért május elsejei ünnepek alatt, a belföldi utazások száma a tavalyihoz képest több mint kétharmaddal emelkedett, ami lökést adhat a világ második legnagyobb gazdaságának.
A pekingi kulturális és turisztikai tárca adata szerint szombattól szerdáig 274 millió belföldi utazást regisztráltak, ami 70,8 százalékos növekedés a tavalyihoz és 19 százalékos a 2019-eshez képest. Csak szombaton mintegy 19,7 millió vonatjegyet adtak el, ami napi rekord.
A hazai turisták az öt nap alatt 148 milliárd jüant költöttek, ami megegyezik a 2019-essel, viszont 128,9 százalékkal több a tavalyinál.
(Egy jüan 48,9 forint.) A filmszínházak sem panaszkodhattak, a jegybevétel meghaladta az 1,5 milliárd jüant; ez a kínai mozitörténelem harmadik legnyereségesebb öt májusi napja.
Az Új Kína hírügynökség értékelése szerint az utazások ünnepi fellendülése fordulópontot jelenthet a kínai turisztikai szektor számára. A turisztikai hivatal arra számít, hogy az idén eléri a 4,55 milliárdot a belföldi utazások száma, ami 73 százalékos növekedés lenne a tavalyihoz képest.
Amennyiben tartós marad a szolgáltatási szektor felfutása, akkor enyhítheti az aggodalmakat, hogy a zéró tolerancia politikájának megszüntetése utáni első lelkesedés után lassul a gazdasági növekedés. Az ingatlanpiac ugyanis még mindig gyengélkedik, az exportot a globális lassulás fenyegeti, a feldolgozóipar teljesítménye pedig váratlanul csökkent márciusban és áprilisban is a mérsékelt belső kereslet hatására.
A szolgáltatóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) azonban márciusban már 57,8 pontra erősödött a februári 55-ről. A Goldman Sachs elemzői szerint ez az erős május eleji turisztikai adatokkal együtt jó előjel a fogyasztás és a szolgáltatások fellendülése szempontjából, a feldolgozóipari növekedés lendületének lanyhulása ellenére.
Alátámasztja a konszenzusnál magasabb, hatszázalékos idei növekedési előrejelzésünket is
– írták jegyzetükben, amelyet a Reuters idézett.
Szerintük azonban a fellendülési modell tartóssá tételéhez szükség van a jövedelmek erőteljesebb növekedésére és a fogyasztói bizalom javulására. A Vontobel vagyonkezelő arra számít, hogy a kínai talpra állás üteme felgyorsul, ami előnyös lesz a belföldi fogyasztókat kiszolgáló szabadidős és e-kereskedelmi vállalatok, valamint az ázsiai turisztikai cégek számára is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.