A cégvezetők bíznak a vállalataik pénzügyi előrejelzéseiben, annak ellenére, hogy a valóságban inkább kevesebbszer, mint többször jönnek be a számítások – derült ki egy kutatásból. A felmérésben 357 pénzügyi igazgatót, befektetői kapcsolatokért felelős szakembert és más vezetőket kérdeztek meg 2021-ben tőzsdén jegyzett vállalatoktól.
A válaszoló pénzügyi szakemberek 78 százaléka bízik abban, hogy a cégük eredménye a befektetőknek adott előrejelzési tartományban marad.
A kutatást lezáró tanulmány azonban megállapította, hogy a vállalatok a vizsgált esetek csupán 31 százalékában adtak pontos iránymutatást.
A vállalati előrejelzések pontossága azért fontos, mert ezekből az adatokból az elemzők téves eredménybecsléseket adnak, amivel pedig befolyásolják a piaci szereplőket.
Az amerikai kutatás eredménye magyarázatot ad arra, hogy az S&P 500 indexet alkotó vállalatok eredményeinek miért csak elenyésző hányada maradt az elemzők számításain belül az elmúlt 60 negyedévben. Ez az arány az idei első negyedévben 3 százalék volt.
Ennek ellenére a menedzserek általában meglepően optimisták azt illetően, hogy pontos iránymutatást adnak a jövőbeli teljesítményre. Bár a megkérdezett cégek fele már rákényszerült valamely korábbi prognózis visszavonására, a legtöbbjük mégsem változtatott a módszerein.
A vezetők 60 százaléka szerint a magánjellegű várakozásuk a nyilvános előrejelzési tartomány középértéke felett volt, és csak kevesebb mint 7 százalékuk gondolta úgy, hogy a középérték alatt.
A megkérdezett menedzserek többsége elismerte, hogy vállalati szinten túlságosan konzervatív prognózist adnak ki, miközben személyesen azoknál optimistábbak.
Ez a hozzáállás magyarázhatja, hogy a vizsgált nyereségek háromnegyede miért volt nagyobb a várakozásoknál a Bloomberg összeállítása szerint.
Nagy profitra koccinthat a világ vezető sörgyártójaAz emelkedő árak mellett is nehéz lemondani egy jó pofa sörről, a Budweiser és a Stella Artois gyártójának a receptje egyelőre bevált. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.