A Covid–19 felbukkanása óta először látogatott Kínába Mary Barra, a General Motors (GM) vezérigazgatója. Az útjának az volt a célja, hogy erősítse a vállalat jelenlétét Ázsiában, ahol egyre inkább kiszorul az elektromosautó-gyártók, a Tesla és a BYD mellől.
Barra szerdán találkozott Sanghaj vezetőjével, Csen Csi-ninggel, akivel a GM új beruházásiról és kutatás-fejlesztéseiről tárgyalt – derült ki az önkormányzat közleményéből, amelyet a Bloomberg szemlézett. A város pártvezetője elmondta, hogy az autóipar a pénzügyi központ egyik alappillére, így örömmel látják a fejlesztéseket. Barra pedig biztosította a vezetőt, hogy Kína továbbra is a GM meghatározó piaca, és izgatottan várja a helyi partnerekkel a további együttműködést. A vezérigazgató várakozása érthető, miután
a GM eladásai csökkentek az elmúlt években: 2019-ben 3,1 millió járművet értékesítettek Kínában, addig tavaly már csak 2,3 milliót.
A detroiti cég a helyi autógyártókkal vegyesvállalatokat működtet, köztük a SAIC Motort és a Wuling Motorst, amelyek a Kínában tavalyi legkelendőbb modellt, a Hongguang MiniEV-t kifejlesztették. Az elektromos mikroautó értékesítései azonban csökkentek. Ez nem meglepő, tekintve, hogy a BYD Seagull hihetetlen olcsó, és a gyártó még az elektromos autók terén úttörő Teslát is lekörözte tavasszal.
A felzárkózás érdekében a GM felgyorsítja az új elektromos autók bevezetését Amerikában és Kínában egyaránt. A vállalat a távol-keleti országban idén négy elektromos modellt dob piacra a Buick, Cadillac és Chevrolet márkákból. Ilyen lesz az Electra E5 is.
Van azonban olyan cég is, (a Ford) amely feladta a harcot Kínában az elektromos autók piacán - úgy látja, nem tud lépést tartani a helyi autógyártókkal.
A Tesla kínai riválisa szerint csak néhány gyártó éli túl az e-autó-csatátAz Xpeng alelnöke szerint a kínai autógyártóknak külföldön is terjeszkedniük kell, ha szeretnének a következő években életben maradni, mivel az autóipar kevesebb mint 10 vállalatra fog zsugorodni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.