Újabb kemény csatározásnak nézhet elébe Elon Musk. Egy 17 amerikai zenei kiadóból álló érdekvédelmi szervezet beperelte a Twittert arra hivatkozva, hogy a közösségi oldal mintegy 1700 dalt érintő szerzői jogsértést tett lehetővé. A National Music Publishers’ Association (NMPA) több mint 250 millió dolláros (mintegy 85,8 milliárd forint) kártérítést követel a cégtől – adta hírül a BBC.
A nashville-i szövetségi bíróságon benyújtott keresetben az NMPA azt állítja, hogy a Twitter a profit érdekében engedélyezi és ösztönzi a jogsértéseket. A szervezet szerint ez a helyzet azóta sem változott, hogy Elon Musk megvásárolta a céget.
Az NMPA olyan többek között olyan cégeket is képvisel, mint a Sony Music Publishing, a BMG Rights Management és a Universal Music Publishing Group. Vádjaik szerint a Twitter továbbra is jelentős hasznot húz a licenc nélküli zenék elérhetővé tételéből anélkül, hogy az ehhez szükséges licencdíjakat megfizetné.
Hozzátették, hogy ezek a jogsértések tisztességtelen előnyökhöz juttatták a Twittert olyan versenytársakkal szemben is, mint a TikTok, a Facebook, az Instagrammal, a YouTube-al, és a Snapchat.
A Twitter az egyetlen a legnagyobb közösségi médiaplatformok közül, amely teljes mértékben megtagadta a szolgáltatásban található több millió dal licencelését
– nyilatkozta David Israelite, az NMPA elnöke közleményében.
A világ leggazdagabb emberének számító Elon Musk tavaly ősszel 44 milliárd dollárért vásárolta meg a Twittert. Azonban a zenék jogdíjai körüli problémák már jóval korábban kezdődtek. Mivel azonban az NMPA szerint a közösségi oldal tulajdonosváltása nem vezetett javuláshoz ezen a téren sem.
Éppen ellenkezőleg, a Twitter belső ügyei a jelen ügy szempontjából releváns ügyekben rendezetlenek
– tette hozzá David Israelite.
Az NMPA közleménye szerint ide tartozik, hogy a platform leépítette a tartalomellenőrzéssel és a szolgáltatási feltételek megsértésének ellenőrzésével foglalkozó, kritikus fontosságú részlegeket.
A közelmúltban Linda Yaccarino, az NBCUniversal médiaóriás korábbi reklámügyi vezetője lett a Twitter új főnöke. Azonban ő elsősorban az üzleti tevékenységet felügyeli a platformon, amely anyagi gondokkal küzd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.