A francia röviditalok kivitele 20 százalékot zuhant az idei első negyedévben, noha 2022 azonos időszakát még növekedés jellemezte, azonban a világszerte szorongató ifláció miatt egyre többen fordultak el a drága szeszektől – derül ki a Federation Francaise des Spiritueux (FFS) iparági szervezet keddi közléséből.
Tavaly a francia szeszes italokat sem kímélte az infláció, így, bár az export értéke 11,7 százalékos növekedés után 5,4 milliárd euróra nőtt, a kivitel volumene csupán 2,3 százalékkal, 468 millió literre bővült, amelyet főként a vodkaeladások 6,7 százalékos és a likőrértékesítések 14,1 százalékos növekedése hajtott, a továbbra is legnépszerűbb francia szesz, a konyak eladása viszont 3,7 százalékkal csökkent.
Az FFS közleménye kiemeli, hogy a koronavírus utáni fellendülés kérészéletűnek bizonyult, és a járvány óta először csökkent az exportpiac. Ezért szerintük az iparág nem lesz képes a nemzetközi növekedésre támaszkodni – írja a Reuters.
A szektor problémáit tetézi, hogy Franciaországban is csökken az alkoholfogyasztás, a kiskereskedelmi eladások értéke 4,4 százalékot esett tavaly, így a boltokban 5 milliárd euróért vettek röviditalokat a franciák. Ám
a közlemény által a kedélyesség helyeinek nevezett kávézók, kocsmák, éttermek és bárok forgalma újra életre kelt,
és 51,8 százalékos bővülést ért el tavaly, aminek köszönhetően ezeken a helyeken 2,1 millió liter tömény csúszott le az emberek torkán.
Azonban a kicsi főzdéktől a multinacionális cégeken át számos gyártót és terjesztőt magában foglaló FFS szerint sokan szenvedtek tavaly is veszteségeket, miután nem tudták megemelkedett költségeiket – például az üveg és mezőgazdasági jellegűeket – áthárítani a fogyasztókra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.