Kiveszi a hamburgerekből az egyik legfontosabb összetevőt Indiában a McDonald’s. A gyorsétteremlánc a legtöbb indiai üzletében leállította a paradicsomfelhasználást, mert a hatalmas országban annyira kedvezőtlen az időjárás, hogy az árak az egekbe szöktek.
Egyes régiókban a hagyományos indiai konyhai alapanyagárak csaknem megtriplázódtak, a paradicsom ára 288 százalékot emelkedett, és kilogrammonként elérte a 140 rúpiát.
A kiskereskedelmi árak ennél még magasabbak, így tehát a lakosság jó része is csökkentette fogyasztását.
Persze a nemzetközi gyorsétteremlánc nemcsak a magas árakkal, hanem a bizonytalan ellátással is magyarázza a paradicsom kihagyását.
Minden erőfeszítésünk ellenére nem tudunk megfelelő mennyiségű, és minőségű paradicsomot beszerezni, így kénytelenek vagyunk paradicsom nélküli ételeket kínálni
– olvasható az újdelhi McDonald’s üzletekben.
A mintegy 150 üzletet franchise-rendszerben üzemeltető Connaught Plaza Restaurants hivatalos kommunikációjában a döntést „átmenetinek” nevezte, de konkrét időtartamról nem beszélt. Ugyanakkor a gondot igyekeznek elbagatellizálni, ugyanis a csaknem 400 éttermet üzemeltető Westlife Foodworld szerint „nincs komoly probléma” a paradicsommal.
A mumbai piacon nem fogy a paradicsom, már a múlté a napi 40 kilogrammos értékesítés – mondta Vijay Sharma zöldségárus. „A legtöbb vásárlóm felhagyott paradicsommal, napi 5 kilót adok el mostanában”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.