BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Oslo,,Norway,-,August,11,,2019:,Produce,Store,In,Mathallen

Messze elkerülik a boltokat a norvégok, már csak élelmiszert vesznek

A második félév sem kecsegtet sok jóval: tovább csökkenhet a forgalom.

A nemzeti statisztikai hivatal adatai alapján Norvégiában a kiskereskedelmi forgalom 0,3 százalékkal csökkent augusztusban az előző hónaphoz képest, ami már a második egymást követő havi visszaesés – igaz, ez enyhébb volt, mint a júliusi 0,9 százalékos csökkenés.

Oslo,,Norway,-,August,11,,2019:,Produce,Store,In,Mathallen
Fotó: Shutterstock

Az előző év azonos időszakához képest augusztusban 2,1 százalékkal zuhantak a kiskereskedelmi eladások, szemben az elemzők által várt 1 százalékos csökkenéssel. Júliusban még 1,4 százalékos visszaesést mértek. 

 

A kiskereskedelem havi szintű csökkenése megfelelt a közgazdászok –0,4 százalékos előrejelzésének, a második hónapja tartó negatív trendek pedig azt jelzik, hogy az ágazat a második félévben is gyenge maradhat.

A bolti forgalom visszaesése várhatóan tovább fog folytatódni, amire a háztartások pénzügyi problémái jelentős nyomást gyakorolnak. A gyengülő áruforgalom és a fogyasztás is azt mutatják, hogy a jegybank valószínűleg decemberben ismét megemelheti a kamatot.

– írták a Handelsbanken elemzői.

Egyedül az online áruházak forgalma erősödött, 1,4 százalékkal, a szaküzletek eladásai pedig csak 0,3 százalékkal csökkentek az előző havi 1,3 százalékos esés után.

Az élelmiszer-értékesítés stabil maradt, nem változott havi alapon, a számítástechnikai és kommunikációs berendezések forgalma azonban 4,6; a szórakoztató cikkeké 2; a háztartási eszközöké pedig 0,4 százalékkal csökkent. Az üzemanyagok eladása 2 százalékkal esett vissza az előző havi 1,9 százalékhoz képest.

Behúzta a kéziféket a norvég gazdaság

A második negyedévben stagnált a norvég gazdaság.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.