Az IKEA kiskereskedelmi forgalma a 2023-as pénzügyi évben (az IKEA pénzügyi éve minden év szeptember 1-jétől augusztus 31-ig tart) összesen 47,6 milliárd eurót tett ki, ami 6,6 százalékos (árfolyamhatással kiigazítva 7,3 százalékos) növekedést jelent a 2022-es pénzügyi évhez képest – derült ki a svéd vállalat beszámolójából. Ezt a kiemelkedően pozitív eredményt az alacsonyabb értékesítési mennyiségek okozta folyamatos kihívás ellenére sikerült elérni.
Az év cég megfizethetőbbé tételére irányuló összefogás jegyében telt, hogy minél többen vásárolhassanak az IKEA-ban most és még sok éven át. Az Inter IKEA csoport az anyagfejlesztés javításával és a gyártás optimalizálásával fokozta a minőségi termékek tervezésére való összpontosítást is – mindezek célja, hogy alacsonyabb árakat kínáljon a vásárlóknak.
Több mint 70 új IKEA értékesítési helyet nyitott meg a svéd vállalat, köztük kis áruházakat és bútortervezési pontokat is. Ezek az új üzletek még közelebb hozzák az IKEA-t az emberek lakó- és munkahelyéhez, ráadásul ezek a helyi igényekre szabottak.
Az online értékesítés is 23 százalékon stabilizálódott a 2022-es pénzügyi év 22 százalékához képest és az IKEA online csatornáin 3,8 milliárd látogató fordult meg.
További kis üzletek nyíltak Madridban, Almeriában, Rómában, Surabayában, Bavaróban, Cabóban, San Franciscóban és Torontóban. A 2023. pénzügyi évben az első IKEA áruház alapkőletételére is sor került Új-Zélandon. Végül, egy hónappal a 23. pénzügyi év lezárása után az IKEA büszkén jelentette be, hogy egy új dél-amerikai piacra lépett be egy 26 000 négyzetméteres áruház megnyitásával Kolumbiában.
Az IKEA szabadult volna a labirintustól, de a vásárlók nem hagytákVannak, akik szerint az IKEA üzleteinek a kialakítása miatt túl sokáig tart a vásárlás, mások azonban kifejezetten élvezik, hogy bolyonghatnak a svéd bútorcég üzleteiben. |
Az IKEA 2023-as évét a megfizethetőbbé tétel jegyében töltötte és számos intézkedést tett annak érdekében, hogy az emberek könnyebben hozzáférhessenek termékeihez – árulta el az Inter IKEA Group vezérigazgatója, Jon Abrahamsson Ring.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.