Az amerikai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékkal nőtt november 1. és december 24. között – derült ki a Mastercard kedden közzétett jelentéséből.
A növekedés alacsonyabb, mint a Mastercard szeptemberi 3,7 százalékos becslése, valamint jóval elmarad a tavalyi év hasonló időszakának 7,6 százalékos emelkedésétől.
Az összesített eladásokat az online értékesítés húzta fel. Az elektronikus kereskedelmi forgalom is lassabban nőtt: a 6,3 százalékos emelkedés elmaradt a tavalyi 10,6 százalékhoz képest. A bolti eladások 2,2 százalékkal nőttek az ünnepi időszakban.
A jelentés szerint a ruházati eladások és a vendéglátás értékesítése 2,4, illetve 7,8 százalékkal nőttek, míg az elektronikai cikkek forgalma 0,4 százalékkal csökkent.
Az okokat a magasabb kamatlábakban és az inflációban kereshetjük, amelyek miatt a fogyasztók megfontoltabban költekeztek.
Az elemzők úgy látják, hogy az olyan nagyobb kereskedők, mint az Amazon vagy a Walmart, kisebb kedvezményeket adtak az előző évihez képest. A fogyasztókon az sem segített, hogy hiába számítottak arra, hogy a karácsony előtti „szuperszombaton” nagyobb leértékelések lesznek, mivel azok elmaradtak – számolt be a Reuters.
A Mastercard SpendingPulse a bolti és az online kiskereskedelmi eladásokat méri és nem tartalmazza az autóipari értékesítést.
Bőséges karácsony várható az Egyesült ÁllamokbanVasárnap 140 millió amerikai rohanhatta meg az üzleteket. A tengerentúlon csak egynapos az ünnep. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.