Hazai pályán nyomja le az amerikai diszkontáruházakat a Temu: a leggyorsabban növekvő kínai online áruház bő egy évvel ezelőtt lépett be az Egyesült Államok piacra, mégis máris látványos átrendeződést indított be az alacsony árakkal dolgozó diszkontok, mint a Dollar General, vagy a Dollar Tree szegmensében.
A novemberi adatokat látva a Reuters összesítése rámutat: a Temu 17 százalékos piaci részesedésre tett szert egyetlen év alatt az amerikai diszkontpiacon, szinte karnyújtásnyi közelségbe kerülve ezzel a 28 százalékot lefedő Dollar Tree-hez, de a 43 százalékkal rendelkező Dollar General sincs beláthatatlan távolságra már számára – miközben a Five Below-láncot annak 8 százalékával már messze maga mögé is utasította.
Michael Maloof, az Earnest Analytics elemzője kiemelte:
A Temut kivételesen alacsony árai teszik félelmetes vetélytárssá a diszkont-piacon, és pont az erős árazása az, ami miatt elsősorban a fizikai üzlettel is rendelkező diszkontok számára jelent versenyt, nem pedig a magasabb árréssel dolgozó online piacterek számára.
A Temu kínálatában a hírügynökség összesítése szerint megtalálni 12 dolláros nyári ruhákat, 20 dolláros cipőket, 4 dolláros otthoni kiegészítőket, de akár 10 dolláros pólókat is. (1 dollár = 353,74 forint)
A Temu üzleti modellje letarolja a világotA Temu üzleti modellje egyszerű: a kínai online piacon szinte mindent meg lehet vásárolni olcsón. A magas marketingköltségek mellett azonban kérdés, hogy meddig tartható a szokatlan olcsóság. |
A kínai bolt anyavállalata, a PDD csoport éves viszonylatban 94 százalékkal közel 10 milliárd dollárra növekvő bevételről számolt be a szeptemberrel véget ért negyedév során, a cég így a részvénypiacon is jól teljesít, papírjaik az idén 67 százalékkal értékelődtek fel, öt év alatt pedig közel 600 százalékos erősödésről beszélhetünk.
A Temu piacszerzésével párhuzamosan az amerikai diszkontok egyre több gonddal néznek szembe szektorálisan is: őket is erőteljesen sújtja a tengerentúlon elharapódzó bolti lopássorozat, ahogy a magas infláció miatti lakossági költekezésben bekövetkező változások sem kedveznek az boltoknak – a Dollar General például az idén három alkalommal kellett megvágja profitvárakozását, a visszaeső forgalom mellett ugyanis árrésük is folyamatosan zsugorodik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.