Elon Musk hat céget vezet, A Twitter (jelenleg X) tavaly év végi átvétele óta Texas és Kalifornia között ingázik. A milliárdos üzletember magánrepülőgépei – listaértéken több mint 100 millió dollár értékben – idén 441 alkalommal szálltak fel a JetSpy december 14-iki adatai szerint – írta a Business Insider.
Elon Musk három Gulfstream-magánrepülőgép tulajdonosa, a hírek szerint a nemrégiben piacra dobott Gulfstream G700-at is megrendelte , és korábban egy Dassault Falcon 900B-t típusú magángépet is birtokolt.
A G650ER, amelyet Musk 2016-ban szerzett meg, a kollekció leghosszabb hatótávolságú repülőgépe, és lehetővé teszi a milliárdos számára, hogy megállás nélkül, mintegy 8600 mérföldet repüljön. Ez a gép idén 48 napnyi időt, összesen 1161 órát töltött a levegőben. A repülési adatokhoz hozzájön az is, hogy a magángépeket a személyzet is használhatja.
A JetSpy a repülési információkat az ADS-B adatok felhasználásával összesíti. Ez egy nyilvános megfigyelési technológia, amely olyan információkat sugároz, mint a GPS-helymeghatározás és a magasság. 2023-ban két magánrepülőgépének átlagos repülése alig több mint két és fél óra volt.
A Musk’s G650 esetében a repülőgép legnépszerűbb úti célja Austin, Texas, valamint Oakland és San Jose repülőtere, Kalifornia. A magánrepülőgép idén 166 alkalommal szállt fel.
Eközben Elon Musk N2727BG farokszámú Gulfstream G550-e december 14-ig 275 járatot teljesített a JetSpy szerint. A repülőgép gyakran felkeresi a kaliforniai Hawthorne és Los Angeles repülőtereit, valamint a Brownsville South Padre Island nemzetközi repülőteret a SpaceX kilövőhelye közelében.
Amíg Musk életviteléhez igazodva jó szolgálatot tesznek a magánrepülőgépek, azok meglehetősen környezetszennyezőek.
A JetSpy szerint a milliárdos repülőgépei a becslések szerint 5159 metrikus tonna szén-dioxidot bocsátottak ki az elmúlt évben. Ezzel szemben a University Corporation for Atmospheric Research szerint egy átlagos ember az Egyesült Államokban évente körülbelül 16 tonna szén-dioxid termeléséért felelős.
Az üzemanyag sem éppen olcsó: a repülőgépek 538 957 gallon üzemanyagot fogyasztottak 2023-ban – ami azt jelenti, hogy a JetSpy adatai szerint több mint 3,2 millió dollárba került az idei gépek üzemanyaga. A legrövidebb megtett út mindössze öt perc volt, de tavasszal akadt néhány 10-15 perces út is, a két, egymáshoz legközelebbi, mindössze tíz mérföldre található repülőtér, Hawthorne és Los Angeles között. Musk egyik repülőgépének leghosszabb repülőútja pedig idén közel 13 órás út volt Tokióba, még augusztusban.
Összességében úgy tűnik, Musk repülőgépei kevesebbet repültek idén, mint tavaly. 2022-ben ugyanis a gépei 739 alkalommal szálltak fel és összesen 1865 órát repültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.