A Japan Airlines (JAL) 516-os járatáról mind a 379 embert sikerült kimenekíteni, ám az utasszállítóval karambolozó japán parti őrségi gépből csak a kapitány jutott ki élve, a személyzet öt tagja elhunyt – emlékeztetett a CNN. A hírportál cikkében megvizsgálta, milyen biztonsági szabályoknak köszönhette a csaknem négyszáz utas az életét.
Mint az megírtuk, leszállás közben a parti őrség repülőgépének ütközött és kigyulladt a Haneda nemzetközi repülőtéren a Japan Airlines (JAL) légitársaság egy érkező utasszállítója. Az első beszámolók szerint a kimenekített utasok közül senki sem pánikolt, ráadásul mind a 367 utas és a 12 fős személyzet biztonságban van, habár legalább 17-en megsérültek és négy utast kórházba szállítottak.
Miközben a történtek kivizsgálása folyamatban van, szakértők szerint a sikeres evakuálás a modern biztonsági előírások és a Japan Airlines saját szigorú biztonsági kultúrája kombinációjának köszönhető.
Az alapján, amit a felvételen láttam, meglepődtem és megkönnyebbültem, hogy mindenki kiszállt – mondta Graham Braithwaite, az Egyesült Királyság Cranfield Egyetemének biztonsági és baleseti vizsgálati professzora.
Közel negyven évvel ezelőtt volt egy katasztrofális baleset, ami segített a céget az egyik legbiztonságosabb légitársasággá tenni
– magyarázta a professzor.
Felidézte, hogy 1985. augusztus 12-én a Tokióból Oszakába tartó JAL 123-as járat lezuhant, a fedélzeten lévő 524 utasból 520-an meghaltak, miután egy korábbi incidenst követően a Boeing technikusai – nem a légitársaságé – hibásan javították meg a farokrészt.
A mai napig ez a repüléstörténet egyik leghalálosabb balesete.
Egyértelmű, hogy a hatás mélyreható volt a légitársaságra nézve – emelte ki Braithwaite. Hozzátette: egy olyan kultúrában, mint a japán, csoportként vállalták ezt a felelősséget, és igyekeztek gondoskodni arról, hogy soha többé ne fordulhasson elő ilyesmi.
Tehát az évtizedekkel ezelőtti baleset utáni menekülési protokoll tökéletesítése miatt menekültek meg az utasok, ami nem jelenti azt, hogy a személyzetet ne illetné dicséret:
a gép leállása után néhány másodpercen belül felfújták a menekülési csúszdákat, és a fedélzeten tartózkodókat gyorsan kiterelték, még akkor is, amikor a kabin megtelt füsttel.
Az eljárások is finomodtak, ahogy a repülőgépek nagyobbak lettek, a repüléstechika pedig korszerűbbé vált,
így mára már 90 másodperc alatt minden utas evakuálható.
Egyes légitársaságok légiutas-kísérői is kezdeményezhetik az evakuálást, ha egyértelműen látszik, hogy elkerülhetetlen a katasztrófa, és létfontosságú másodperceket takaríthatnak meg azzal, hogy nem várják meg a kapitány kezdeményezését.
Négyszáz utassal a fedélzetén gyulladt ki egy repülőgép Tokióban – videóEgyelőre nem tisztázott körülmények között ütközött a japán parti őrség gépe egy éppen megérkezett személyszállítóval a tokiói Haneda nemzetközi repülőtéren. A jelentések szerint az utasokat és a személyzetet kimenekítették, a tűzoltók pedig még mindig küzdenek a lángokkal. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.