Elárasztották a kínai vendégek a népszerű ázsiai turistaközpontokat a holdújév alatt, számuk és költésük összege is meghaladta a koronavírus-járvány előtti szintet.
Jó hír ez azoknak az országoknak, például Szingapúrnak, Thaiföldnek és Malajziának, amelyeknek a turisztikai ipara nagymértékben függ a kínaiaktól és az általuk náluk elköltött pénztől, bár az még kérdéses, hogy egyszeri jelenségről vagy tartós trendről van-e szó, mert a világ második legnagyobb gazdaságának lassulása miatt a kínai fogyasztók óvatossá váltak.
A makrogazdasági ellenszél ellenére hisszük, hogy a kínaiak készek utazásra költeni, és az erre a célra fordított összeg tovább nő
– prognosztizálta a HSBC. A foglalások Szingapúrban, Thaiföldön és Malajziában több mint 30 százalékkal haladták meg az ünnep alatt, február 10. és 17. között a 2019-est a Trip.com utazási oldal adatai szerint, és nőtt a Hongkongba, Makaóra, Japánba és Dél-Koreába látogató kínaiak száma is. Igaz, a holdújévi ünnepi szezon az idén egy nappal tovább tartott, mint az utolsó pandémia előtti évben.
A tavalyihoz képest háromszorosára nőtt a bangkoki foglalások száma, a szingapúriaké pedig a kilencszeresére a LY.com utazási platform adatai alapján.
Szingapúrban, Thaiföldön és Malajziában az Alipay kínai mobilfizetési platformon történő költések együttesen 7,5 százalékkal emelkedtek a február 9–12. közötti időszakban a 2019-es és közel hétszeresére a tavalyi évhez képest. A teljes fogyasztói költés azonban csak a négy évvel ezelőtti szint 82 százalékára állt vissza. A kínaiak új kalandokat is keresnek,
népszerű holdújévi célponttá vált a Közel-Kelet:
Szaúd-Arábiába több mint kilencszer, az Egyesült Arab Emírségekbe 60 százalékkal többen utaztak, mint 2019-ben.
Makaó az egyetlen hely Kínában, ahol legális a kaszinói szerencsejáték, így nem csoda, hogy özönlöttek oda a kínaiak az ünnep alatt is: több mint egymillió helyi látogatót fogadtak, a hotelek átlagos kihasználtsága elérte a 95 százalékot – tudósított a Reuters.
A JPMorgan számításai szerint az ünnepi időszak csúcspontján a napi bruttó kaszinóbevétel elérte a 124 millió dollárt; ez több, mint a tavaly októberi aranyhét alatti 112 millió dollár, és 120 százalékkal haladja meg a 2019-est. (Egy dollár 360,8 forint.)
Hongkongba több mint 1,2 millió kínai turista látogatott el a holdújév során, a szállodák kihasználtsága az első napokban elérte a 90 százalékot. Dél-Korea több mint 114 ezer kínai látogatót fogadott, négy százalékkal többet, mint 2019-ben.
Japánban az áruházakat üzemeltető Isetan Mitsukoshi Holdings közölte, hogy február 14-ig a vámmentes eladások jelentősen meghaladták az előző évit, részben a kínai újév miatt. A különböző platformok adatai szerint
a kínai turisták világszerte 70 százalékkal többet költöttek élelmiszerekre és italokra
a pandémia előtti szintekhez képest, az autóbérlés 53 százalékkal ugrott meg, kirándulótúrákra több mint 130 százalékkal több jegyet váltottak. A holdújévi ünnepségek alatt felpörgött az utazási kedv Kínában is, ott a templomvásárok voltak a legnépszerűbb ünnepi programok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.