A VW ellen benyújtott két kereset arra alapoz, hogy a tűz egy Porsche lítium-ion akkumulátorából eredt. Az egyik keresetet a Porsche székhelye szerinti stuttgarti bíróságon nyújtották be. A törvényszék szóvivője szerint a pert fél tucat felperes indította, köztük a Mitsui OSK Lines Ltd. (MOL), az elsüllyedt hajó üzemeltetője és az Allianz, a hajó egyik biztosítója.
Az egy éve a braunschweigi bíróság asztalán lévő ügy tárgyalását a közelmúltban szüneteltették, mert esély látszott arra, hogy a kárigényt a felek peren kívüli eljárásban rendezni tudják. Megegyezésre egyre kevesebb az esély, úgyhogy mindkét ügy tárgyalása várhatóan folytatódik, a bíróság szóvivője szerint még ebben a hónapban kitűzik a tárgyalási napokat.
A Bloomberg kérdésére a Volkswagen megerősítette a kereset tényét, de részleteket nem árult el, mint ahogyan sem a Mitsui, sem az Allianz nem válaszolt. A panamai lobogó alatt közlekedő Felicity Ace két éve az Azori-szigetek közelében gyulladt ki, a legénységet kimentették. Ugyanakkor a fedélzeten lévő 3965 darab, az amerikai piacra exportált luxusautó megsemmisült, és hullámsírban nyugszik az óceán fenekén.
Egy kockázatmodellező cég szerint 155 millió dollár veszteség érte a Volkswagent.
A felperesek azt állítják, hogy az autógyártó nem tájékoztatta őket megfelelően a tűzveszélyről, és a szükséges biztonsági intézkedésekről. A keresetet eddig nem vizsgálták érdemben, ugyanis a felek eddig azon vitatkoztak, hogy mekkora biztosítékot kell letenni, mielőtt érdemben elkezdik tárgyalni az ügyet.