A VW ellen benyújtott két kereset arra alapoz, hogy a tűz egy Porsche lítium-ion akkumulátorából eredt. Az egyik keresetet a Porsche székhelye szerinti stuttgarti bíróságon nyújtották be. A törvényszék szóvivője szerint a pert fél tucat felperes indította, köztük a Mitsui OSK Lines Ltd. (MOL), az elsüllyedt hajó üzemeltetője és az Allianz, a hajó egyik biztosítója.
Az egy éve a braunschweigi bíróság asztalán lévő ügy tárgyalását a közelmúltban szüneteltették, mert esély látszott arra, hogy a kárigényt a felek peren kívüli eljárásban rendezni tudják. Megegyezésre egyre kevesebb az esély, úgyhogy mindkét ügy tárgyalása várhatóan folytatódik, a bíróság szóvivője szerint még ebben a hónapban kitűzik a tárgyalási napokat.
A Bloomberg kérdésére a Volkswagen megerősítette a kereset tényét, de részleteket nem árult el, mint ahogyan sem a Mitsui, sem az Allianz nem válaszolt. A panamai lobogó alatt közlekedő Felicity Ace két éve az Azori-szigetek közelében gyulladt ki, a legénységet kimentették. Ugyanakkor a fedélzeten lévő 3965 darab, az amerikai piacra exportált luxusautó megsemmisült, és hullámsírban nyugszik az óceán fenekén.
Egy kockázatmodellező cég szerint 155 millió dollár veszteség érte a Volkswagent.
A felperesek azt állítják, hogy az autógyártó nem tájékoztatta őket megfelelően a tűzveszélyről, és a szükséges biztonsági intézkedésekről. A keresetet eddig nem vizsgálták érdemben, ugyanis a felek eddig azon vitatkoztak, hogy mekkora biztosítékot kell letenni, mielőtt érdemben elkezdik tárgyalni az ügyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.