A Volkswagen csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal, 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal, 7,3 milliárd euróra emelkedett – közölte a konszern márkáinak magyarországi importőre.
A Core márkacsoport részét képező öt márka – Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra, valamint Volkswagen haszonjárművek (VWN) – jelentős forgalomnövekedést könyveltek el tavaly, az összesített értékesítés 2023-ban 4,826 millióra nőtt, ami éves szinten 19 százalékos növekedés. Ennek több mint felét a Volkswagen márka adta 2,519 millió darabbal, 13 százalékkal haladva meg a 2022-es adatokat.
A Skoda globális eladásai 866 800-ra (18,5 százalék), a SEAT/Cupra modelleké 602 ezerre (28 százalék) nőttek, a VWN márka értékesítési volumene 25 százalékkal, 423 ezerre emelkedett 2023-ban.
Thomas Schafer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője, egyben a Volkswagen személyautók márka-vezérigazgatója a közleményben kiemelte: egyre hatékonyabb a márkacsoporton belüli szoros együttműködés, és a decemberben elfogadott performance-program 2024-től a termékköltségek optimalizálásával és csökkentésével hozzájárulhat a csoport hosszú távon fenntartható növekedéséhez.
A jelen üzleti évet erős piaci verseny, politikai kihívások és a jövő szempontjából szükséges beruházások határozzák meg.
A kilátások kapcsán megjegyzik, hogy idén az értékesítés további növekedésére számítanak olyan kulcsfontosságú régiókban, mint Észak-Amerika vagy a Skoda számára új piacot jelentő Vietnám.
A tájékoztatás szerint a Volkswagen a volumenmárkáinál továbbra is 8 százalék operatív hozamot céloz 2026-ra, a méretgazdaságossági hatások és a testvérmárkák közötti szinergiák kiaknázásával.
Beveheti a Volkswagen amerikai gyárát is a szakszervezetAz amerikai autóipari szakszervezet, úgy tűnik, ki tudja használni a tavalyi sztrájkkal elért eredményeit, és új üzemekben is meg tud jelenni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.