A kormányok és az autógyártók együttesen azon dolgoznak, hogy körülbelül 2030-ra, fokozatosan teljesen leálljanak a belső égésű motorok gyártásával. Azonban a magas ár továbbra sem teszi vonzóbbá az elektromos autókat a vásárlók körében, a dízel- vagy benzinmotoros vagy akár a hibrid járműveknél. A magas ár mellett a töltőállomások hiánya, valamint a töltési idő, a fogyasztók csaknem felét eltántorítja az elektromos autók vásárlásától. Az értékesítés visszaesése viszont a teljes autóiparra károsan hat.
A Ford inkább a hibrid modellek gyártására koncentrál az elektromos helyett.
Az amerikai és az európai autógyártókat a nyereségkiesésük miatt, nagy valószínűséggel megelőzik majd az olyan ázsiai gyártók, mint a BYD vagy az MG, mivel például Kínának egyértelmű költségelőnye van az akkumulátorok és más elektromos járművek terén.
Azonban az elektromos autók árának gyors csökkentése sem megoldás a gyenge eladásokra. Carlos Tavares, a Stellantis főnöke szerint az akkumulátoros modellek árának csökkentésével az autógyártók pénzügyi stabilitásukat veszélyeztetik. Tavares külön kiemelte a Teslát, amelynek eladásai visszaestek, miután csökkentette az árait a kereslet élénkítése érdekében, és amivel árháborút robbantott ki a Forddal – írta a Financial Times.
Abban bíznak, hogy az eladások jelenlegi visszaesése átmeneti, és új modellek bevezetésével és a költségek csökkenése enyhíti a kereslet visszaesését. Az Európai Unió vámok kivetésével léphet fel az előnyben lévő kínai elektromos autó gyártók ellen, az európai piac védelme érdekében. Továbbá a kormányok és az autógyártók együttműködése és állami beruházások is szükségesek az elérhető és gazdaságos elektromos töltőhálózat kiépítéséhez, amellyel növelhető az eladás és a zöld átállás esélye – írta a Financial Times.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.