A McDonald’s megvásárolja izraeli éttermeit az azokat franchise rendszerben üzemeltető Alonyal-tól. A gyorséttermek a zsidó állam és a Hamász konfliktusában is szerepet játszottak, így az amerikai vállalat belekeveredett a háború globális politikai ketrecharcába.
Az Alonyal több mint 30 évvel ezelőtt indította el a McDonald’s márkát Izraelben, 225 étterme van, és több mint 5 ezer embernek ad munkát.
A McDonald’s továbbra is elkötelezett az izraeli piac mellett, és a jövőben is biztosítani kívánja a pozitív munkavállalói és vásárlói élményt a piacon – mondta a Bloombergnek Jo Sempels, a McDonald–s nemzetközi franchise hálózatokért felelős vezetője. A multi nem kívánta indokolni az akvizíciót. Az üzlet az október 7-i Hamász-támadást követően vált viták tárgyává, miután az Instagramon közzétett fotók és videók azt mutatták, hogy az izraeli franchise-üzletek katonáknak adnak ételt. A szaúd-arábiai, malajziai és pakisztáni üzemeltetők elítélték az akciókat, a Gázai-övezetben történt megtorlásokat követően világszerte bojkottot hirdettek a gyorsétteremlánc ellen.
Napokkal később Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója egy belső üzenetben közölte, hogy a vállalat „határozottan elítéli az erőszakot és a gyűlöletbeszédet”, és „mélységesen felháborodott az antiszemita és iszlamofób cselekedetek miatt”. Az üzenet nem foglalkozott közvetlenül a franchise-tulajdonosok közötti feszültségekkel.
A McDonald’s negyedik negyedéves eladásai elmaradtak a várakozásoktól, mivel a növekedés lassult, részben a közel-keleti konfliktus miatt.
A régiót magában foglaló szegmens teljesítménye – amely a McDonald’s bevételének mintegy 10 százalékát adja – jóval elmaradt a várakozásoktól.
Kempczinski korábban már figyelmeztetett a térség „jelentős üzleti hatásaira”.
Az üzletlánc azt tervezi, hogy néhány hónapon belül, az akvizíció lezárása után, új franchise-vevőt keres az izraeli üzletágának – írja a Calcalist izraeli gazdasági hírportál, amely az adásvételben érintett, meg nem nevezett személyekre hivatkozott. A McDonald’s közölte, hogy az Alonyallal kötött megállapodás „bizonyos feltételekhez” kötött, a zárás a következő hónapokban várható.
A McDonald’s Izraelben szuperkóser hamburgerekkel látja el a katonákat. Az amerikai étteremlánc mellett két legnagyobb izraeli versenytársa, a Burgeranch és a Burgerim már áttért a legmagasabb igényeknek is megfelelő, szigorú szabályokat előíró glatt kóser húskészítmények használatára.
A döntés hátterében az áll, hogy a fronton harcoló katonák közül sokan kizárólag csak szuperkóser élelmiszert fogyasztanak, a hamburger pedig az egyik legnépszerűbb fogás a menün.
A vállalatot a tábori rabbinátus kérte fel a változtatásra,
miután sok katona jelezte, hogy a frontra juttatott hamburgerek egy része nem felel meg az általuk elvárt kóserségi szintnek – írja a zsido.com.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.