BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
autóeladások 
Changan Automobile Distribution Center in Chongqing

Válságjelek látszanak a világ legnagyobb autópiacán

A kínai újautó-értékesítések száma csak szerény öt százalékkal nőtt idén május végéig, a lehangoló adat megítélésén az sem sokat javít, hogy az eladott nyolcmillió jármű közel fele tölthető hibrid és elektromos autó volt.

Az áprilisi kisiklást májusi felpattanás követte a kínai új generációs autók (NEV) piacán. A tölthető hibrideket (PHEV), tisztán elektromos autókat (BEV) és üzemanyagcellás járműveket magába foglaló kategóriában 790 ezer gépkocsit értékesítettek, ez az egy évvel korábbinál 36, az előző havinál pedig 17 százalékkal nagyobb darabszámot jelent a Kínai Személyautó-gyártók Szövetségének (CPCA) előzetes adatai szerint. 

autóeladások 
Changan Automobile Distribution Center in Chongqing
Az autóeladások csak szerény mértékben nőnek – a Changan csungkingi telephelyén tömött sorokban állnak a vevőve váró kocsik / Fotó: NurPhoto via AFP

Az iparági szervezet május harmadik hetét követően kiadott előzetes becslésénél ez 20 ezerrel magasabb, úgyhogy a hó végén rendesen rákapcsolhattak a kereskedők és a vásárlók. Az idei első öt hónap NEV-eladásai 3,242 millió darabra tehetők, ez 34 százalékos éves bővülés. 

Az autóeladások a gazdaság állapotát tükrözik

A nagykereskedőkhöz májusban kiszállított autók száma 903 ezer volt, ez éves alapon 33, havi alapon pedig 15 százalékos plusz. Az a tény, hogy a vevőre váró raktárkészlet növekedése nem túl egészséges mértékű, újabb leárazásokat sejtet. 

Májussal bezáróan az idén négyszázezerrel több NEV-autót szállítottak le a nagykereskedőkhöz, mint amennyit a vásárlók fizikailag el is vittek tőlük.

A teljes kínai újautó-piac szűkült májusban, az 1,685 millió értékesített jármű 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, 

viszont 10 százalékkal több az áprilisinál. 

Új generációs autók értékesítése Kínában
 

A teljes képet kozmetikázó mutatót az első öt hónap összesített forgalmában találták meg a mindenben a pozitívumot kereső elemzők: eszerint a gazdára talált, 8,052 millió értékesített jármű még mindig 5 százalékkal több az egy évvel korábbi időszakban kimutatottnál. 

A CPCA adataiból az következik, hogy a belső égésűektől az elektromotorok irányába haladó generációváltás megállíthatatlan: az év eleji 40,3 százalékról már 46,9 százalékra nőtt a valamilyen formában elektromos árammal hajtott járművek aránya a teljes értékesítésen belül.

Kínai autók inváziója: Európa is elesik, csak idő kérdése

Ahogy Japán és Dél-Korea, úgy Kína is garantáltan beveszi az európai autópiacot, a folyamatot legfeljebb lassítani lehet – állítják iparági szakértők. A kínai autók inváziója vámokkal nem állítható meg, a legjobb, ha az európai szektortársak a versenyképességük gyors növelésével verik vissza távol-keleti riválisuk piacszerző támadásait.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.