A BMW-nek első alkalommal sikerült megelőznie a Teslát az elektromosautó-eladásokban Európában. A német gyártónak annak ellenére sikerült növelnie az eladásait, hogy az e-autó-piac egyébként gyengélkedik.
A Jato Dynamics tanácsadó cég által összeállított adatok szerint a teljesen elektromos BMW-k eladásai júliusban nagyjából harmadával, 14 869 darabra nőttek az Európai Unióban. Ezzel szemben a Tesla 16 százalékkal kevesebb, mindössze 14 561 darabot szállított le.
A Tesla éves szinten még mindig vezeti az eladási rangsort Európában, de a BMW erős júliusi teljesítménye hatalmas eredmény. Ezt az eredményt még fontosabbá teszi, hogy
az elektromos járművek piaca 6 százalékkal zsugorodott a tavalyi júliushoz képest.
Mindössze 139 300 új e-autó került az utakra ebben a hónapban. Az elektromosautó-piac azóta gyengélkedik Európában, hogy egyes kormányok elkezdték visszafogni a vásárlást ösztönző támogatásokat. Ilyen például Németország vagy Svédország.
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen júliusban azt közölte, hogy csökkentik egyes üzemek gyártási kapacitását, az elektromos modellek gyártását pedig el is halaszthatják. A Mercedes-Benz Group szintén azt közölte, hogy felülvizsgálják az akkumulátoros terveiket. Az elektromos autók vásárlásával kapcsolatos állami ösztönzők körüli bizonytalan helyzet miatt a fogyasztók egyre kevesebb e-autót vásárolnak. Ezt tetőzi az is, hogy az elektromos autók nagyon sokat veszítenek az értékükből azzal, hogy használtak lesznek.
A BMW más hasonló német gyártókhoz képest nem kezdte el visszafogni a gyártási kapacitását, ezt pedig láthatóan meghálálták a fogyasztók. A sikerhez az is hozzájárult, hogy az eddig legnépszerűbb elektromos autónak számító Tesla Model Y már több mint négyéves, és a fogyasztók kezdenek újabb autók felé fordulni.
A kínai gyártók, mint BYD vagy a SAIC Motor megtorpant a bővülésben, miután bevezették az uniós vámokat. A kínai e-autók beáramlása 45 százalékkal lassult júliusban.
Két autóipari beszállító leánycégében is növelte tulajdonrészét a Gloster. A lépéssel a magyar társaságra jutó osztalék közel másfélszeresére fog növekedni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.