BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Ikea

Teljesen váratlan lépéssel állt elő az Ikea

A svéd bútormulti beszáll a használtcikkek online piacára. Az Ikea legnagyobb versenytársa az Ebay lesz.

Az Ikea az Ebay, a Craigslist és a Gumtree ellen száll szembe egy olyan piactérrel, ahol a vásárlók egymásnak adhatják el használt bútoraikat.  

Ikea
Saját használt bútorainak online kereskedelmét uralná az Ikea / Fotó: Ari Achmad Rizal

Jesper Brodin, az Ikea áruházak fő üzemeltetője, az Ingka vezérigazgatója szerint az Ikea Preowned névre keresztelt portált az év végéig Madridban és Oslóban tesztelik. A cél a globális terjeszkedés. A vezérigazgató a Financial Timesnak elmondta, hogy már jó ideje terveznek hasonló szolgáltatást. Az új piactér része az Ikea elmúlt évekbeli átalakulásának, amely során az Ikea egy raktáráruházból, ahol a vásárlóknak maguknak kell összeszedniük és összeszerelniük a bútoraikat, egy olyan vállalkozássá vált, amely online értékesítést, belvárosi áruházakat és a szolgáltatások széles palettáját kínálja.

A használt Ikea bútorok piaca nagyobb, mint az újaké

A világ legnagyobb bútor-kiskereskedője már eddig is működtetett egy olyan szolgáltatást, amely keretében használt bútorokat vásárolt a vevőitől, és azokat az üzletben értékesítette tovább. Az új platform azonban sokkal ambiciózusabb, és a közvetlenül egymásnak értékesítő vásárlók használtbútorpiacát kívánja kezelni. Brodin becslése szerint

 a használt Ikea bútorok kereskedelme nagyobb piac, mint az újak eladása. 

A platformon a vásárlók megmutatják terméküket, lefotózzák azt, hogy milyen állapotban van, megadják a kért vételárat. Az Ikea saját, mesterséges intelligenciára épülő adatbázisa pedig beviszi saját promóciós képeit és a pontos méreteket. A vevő közvetlenül az eladótól veszi át a bútort, aki választhat, hogy pénzt vagy 15 százalékos bónuszt tartalmazó utalványt kap az Ikeától. 

Nagyon gyakran monopólium vagy oligopólium működik a platformokon

– mondta Brodin, például az Ebayre, vagy a brit Gumtree-re utalva. 
Az Ikea oldalán a hirdetések egyelőre ingyenesek, de Brodin szerint idővel „jelképes, szerény díjat” is felszámíthatnak.
Az Ikea korábban már tesztelte új bútorainak értékesítését harmadik félhez tartozó platformokon, ilyen volt például az Alibaba Tmall Kínában. A svéd vállalat 2020-ban még azt tervezte, hogy három éven belül világszerte bevezeti az online vásárlást, de a Covid–19 járvány miatt ezt hat hétre gyorsította fel. 

Ez számunkra a túlélés kérdése volt

– mondta Brodin. „A digitális átalakulás mentett meg minket”– tette hozzá.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.