Kína vizsgálatot indít a PVH-val, a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger anyavállalatával szemben a piaci kereskedési elvek megszegése miatt – közölte kedden a kínai kereskedelmi minisztérium. A kínai közlemény szerint a két divatmárka a Hszincsiang tartományból származó termékekkel kapcsolatban lépett fel jogsértően.
Kína régóta nagy gyapotbeszállítója a PVH két csúcsmárkájának, így különösen kellemetlen a mostani eset. A kereskedelmi minisztérium közleménye szerint az amerikai vállalatnak 30 napon belül dokumentumokat kell benyújtania a hszincsiangi termékekkel kapcsolatban, és
bizonyítania kell, hogy az elmúlt három évben nem hozott diszkriminatív intézkedéseket a kínai gyapottal kapcsolatban.
Ezenkívül a minisztérium külön közleményben megjegyezte: a PVH-t azzal gyanúsítják, hogy mindenféle tényalap nélkül, igazságtalanul bojkottálta a Hszincsiang tartományból származó gyapotot és más termékeket – írja a Reuters. Ha a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger anyavállalatának nem sikerül prezentálnia a kért dokumentumokat, Kína akár meg is szakíthatja a gyapotexportot a PVH-val.
Évek óta tart a bojkottharc Hszincsiang tartománnyal szemben, többen azzal a váddal élnek, hogy Kína súlyosan megsérti az ujgur kisebbség emberi jogait.
A tartományban élő muszlim ujgurokat állítólag kényszermunkatáborokba zárják,
és vallási, kulturális elnyomást szenvednek el. A kényszermunka egyik fő területe a gyapottermesztés, mivel Hszincsiang a világ egyik legnagyobb gyapottermelő régiója. Ennek eredményeként számos nyugati divatmárka, például a H&M és a Nike, megszakította kapcsolatait a Hszincsiangból származó gyapottal, hogy elkerüljék a kényszermunkával összefüggésbe hozott alapanyagok használatát.
A kínai kormány tagadja ezeket a vádakat, és a bojkottok miatt a bojkottáló márkákat kemény kritikával illette. A bojkott nyomán néhány márkát Kínában visszavontak az üzletekből, és a közösségi médiában is erős ellenállás érte őket.
A PVH kivételes helyzetben érezhette magát eddig, ugyanis Kína és India a világ legnagyobb gyapottermelőiként az alapanyagot főként saját textiliparuknak szánják. Az elmúlt évek nagy gyapotexportőre nem más, mint Brazília, amely most már megelőzte az Egyesült Államokat is.
A dél-amerikai ország 12,4 millió bálát exportált a 2023–2024-es betakarítási szezonban,
szemben az Egyesült Államokból származó 11,8 millió bálával. Brazília az elmúlt évtizedben folyamatosan növelte gyapottermesztési területét, a 2023–2024-es szezonra 1,87 millió hektárnyi területet vetett be, ami éves szinten 13 százalékos növekedés számít. Az alacsony kukoricaárak ugyanis arra késztették a latin-amerikai ország farmereit, hogy gyapotot ültessenek.
Logikus lenne tehát, ha Kína után a PVH is Brazília felé fordulna az új gyapotbeszállítás reményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.