Számos autóban már mintegy ezer mikrochip van, és az autó különböző egységei kapcsolódnak az internetre és kommunikálnak más eszközökkel, online szerverekkel. Míg 2021-ben 237 millió autó bírt internetkapcsolattal, addig jövőre ez a szám 400 millió fölé nő. Azonban az internetes kapcsolat által a hekkerek megjelenését is magával hozta, például az Egyesült Államokban egy hekkertámadásban fizikai értelemben is átvették az irányítást az autó fölött.
A Smarter Média cikke szerint összefogott a Toyota, a Mazda és a Hitachi, az Aisin és a Denso, hogy olyan kiberbiztonsági tervet dolgozzanak ki, amely vonatkozik a beszállítókra, a teljes beszállítási láncra, valamint a szervizpontokra is, de már a fejlesztés és a gyártás során is alkalmazzák majd az új alapelveket.
Az új kiberbiztonsági sztenderdek vonatkoznak majd a biztonságosabb szoftverekre, illetve a védett komponensek olyan közös készletére, amelyeket a márkák közösen használnak.
A cikk emlékeztet, hogy jelenleg ugyanannak a funkciónak még a neve is eltér a különböző márkák autóiban:
Bár a Toyota autóit nem érte kibertámadás, a japán márka a fejlesztési és programozási szabályok egységesítésben, valamint a közösen használt, biztonságos komponensek alkalmazásában látja a jövőt.
Nyáron a Világgazdaság is megírta, hogy folytatódtak a japán autóipar hányattatásai: a patinás gyártók a biztonsági teszteket is manipulálták. A Toyota legalább bocsánatot kért, a Mazda erre nem volt képes. A vizsgálat még nem zárult le, de a részeredmények bizalmi válsághoz vezettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.