Hetek óta foglalkoztatja a közvéleményt a németországi Volkswagen-gyárak dolgozóinak sorsa, miután az autóipari mamutvállalat bejelentette, hogy több üzemét is bezárja és tömeges elbocsátásokat tervez.
Elemzők szerint a cégcsoport két vagy három németországi üzemét zárná be, ennek nyomán körülbelül 15 ezer dolgozótól válhatnak meg az idei év folyamán, de arról hallani, hogy további gyáregységek bezárását is fontolgatják – írja cikkében a Bloomberg.
A Volkswagen nagyot bukott az ázsiai térségben, ahol a helyi gyártók uralják az elektromosautó-piacot, a kínai járműgyártók ráadásul Európában is komoly riválist jelentenek a VW-nek, ezzel együtt a gyártási költségek is megnövekedtek, így a németek kénytelenek meghúzni a nadrágszíjat. A dolgozók viszont nem nyugszanak bele a helyzetbe, felveszik a kesztyűt, és hatalmas sztrájkot helyeztek kilátásba, amely akár hetekre megbéníthatja Európa legnagyobb autógyártójának működését.
„Nem tárgyalunk sem üzemek bezárásáról, sem tömeges elbocsátásokról”
– szögezte le Thorsten Gröger szakszervezeti főtárgyaló. Gröger hozzátette, amennyiben a VW ragaszkodik a terveihez, akkor „több tízezer kolléga fogja visszaterelni a céget a helyes útra”.
Az egyeztetések első körére Hannoverben kerül sor, a szakszervezetek a szerdai napra tüntetést szerveznek az ottani gyáregység elé.
A Volkswagen vezetésének nemcsak a szakszervezetek ellenállása miatt lesz nehéz dolga, ha keresztül akarja vinni a megszorításokról szóló terveket, hiszen a cég felügyelőbizottsági tagságának felét a dolgozók képviselői adják, a 20 százalékos részesedéssel rendelkező Alsó-Szászország szövetségi állam illetékesei pedig rendszerint a szakszervezetek érdekeinek megfelelően szavaznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.