BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
McDonald's

Mindenkit beperelt a McDonald’s – itt a lista

A gyorsétteremlánc beperelte a legnagyobb amerikai húsfeldolgozókat. A McDonald’s azzal vádolja ezeket a cégeket, hogy összefogtak és árkartellt alakítottak.

A McDonald’s beperelte a négy legnagyobb amerikai marhahús-feldolgozót, azzal vádolva őket, hogy árkartellt alakítottak a világ legnagyobb hamburgerláncával szemben – írja a Financial Times. 

McDonald's
A McDonald’s kartellezéssel vádolja beszállítóit / Fotó: NurPhoto via AFP

A New York-i szövetségi bíróságon benyújtott kereset a szarvasmarha-tenyésztők és a szupermarketek által indított hasonló pereket, valamint az amerikai szarvasmarha- és marhahúspiacok szövetségi vizsgálatát követi. 

  • A Cargill, 
  • a JBS, 
  • a National Beef és 
  • a Tyson Foods 

alperesekként szerepelnek.

McDonald’s kontra húsipar

Az ügyben két nagyhatalmú ipari csoport áll szemben egymással: a McDonald’s – amely naponta több millió hamburgert szolgál fel –, illetve a húsfeldolgozók. Utóbbiak vágóhídjai az amerikai marhahústermelési kapacitás túlnyomó részét ellenőrzik. A perben a McDonald’s azt állítja, hogy a húsfeldolgozók megsértették a trösztellenes törvényeket, és mesterségesen felhajtott áron adták el neki a termékeiket. 

A gyorsétteremlánc vádjai szerint az állítólagos kartellezők lenyomták a felvásárlási árakat, így növelve árrésüket. 

Kihasználták a marhahús előállításához szükséges szarvasmarhák felvásárlási folyamatában betöltött kulcsszerepüket, hogy legalább 2015 óta összejátszva ellenőrizzék a húspiac árazását

– állítja a McDonald’s keresete. 

Az amerikai mezőgazdasági minisztérium adatai szerint az amerikai üzemek 2023-ban 32,8 millió szarvasmarhát vágtak le. A McDonald’s a legnagyobb nagykereskedelmi beszállítóit veszi célba, amelyekkel évtizedekre visszanyúló kapcsolatokat ápol.

 A gyorséttermi óriás tavaly 10,6 milliárd dolláros bevételt ért el az Egyesült Államokban, ami a globális bevételének a 41 százaléka. 

A legtöbb étteremlánchoz hasonlóan a McDonald’s is emelte az árakat a világjárványt követő években a munkaerőhiány és az ellátási zavarok miatt. A közelmúltban azonban új árengedményeket kínált, hogy visszaszerezze az infláció által elriasztott vásárlókat.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.