Viszonylag gyenge, de a gazdasági és politikai helyzetet figyelembe véve elfogadható eredményekkel zárultak New York-ban a májusi impresszionista és modern művészeti árverések. A két nagy cég viszonylag kevés igazán kvalitásos munkát tudott felvonultatni, és az összleütési értékek a minimális várakozásokat is alig érték el.
A Sotheby's 65,5, a Christie's pedig 60 millió dolláros forgalmat bonyolított le, ami mindössze fele a 2000-ben regisztrált eredménynek. A gyér kínálat érzékeltetésére a Handelsblatt felidézi, hogy a két ház összesen csupán 70 tételt tudott csatasorba állítani a hagyományosan presztízsárverésnek számító eseményeken, és ezek között is az átlagosnál több volt a másodvonalbeli alkotás. A beadók óvatosságát részben magyarázza, hogy a beadási határidő éppen az iraki háború kezdetére esett, amikor a kilátások igencsak bizonytalanok voltak.
Kiemelkedő festmények persze most is akadtak, és ezekért méltó árat fizettek a gyűjtők. A Sotheby's sztárja Pierre-Auguste Renoir 1882-ben festett képe volt. A virágoskertben ülő nőt ábrázoló vászon 23,5 millió dollárért került a Los Angeles-i kaszinókirály, Steve Wynn tulajdonába. Ugyanő szerezte meg a Christie's árverésének legdrágább darabját, Paul Cézanne 1895-ös önarcképét (17,3 millió dollár). Egyik alkotásért sem kellett nagy küzdelmet folytatnia a kaliforniai gyűjtőnek: a licit néhány perc alatt eldőlt csakúgy, mint a kisebb értékű tételek esetében.
A várakozásoknál jobban szerepelt Gustave Caillebotte tortás csendélete (1,3 millió dollár), valamint a legjelentősebb német impresszionistaként számon tartott Max Liebermann-nak a wannsee-i házát ábrázoló késői vászna (1,5 millió dollár). Piet Mondrian egy fehér-kék-sárga kompozí-ciója 8 milliót ért meg új tulajdonosának, Edgar Degas-nak egy táncosnőt ábrázoló szobra 10,3 millióért cserélt gazdát, nem talált viszont vevőre Kazimir Malevics 4,6 millióról indított képe. Mindez a vásárlók óvatosságát mutatja, ám a szakértők azzal vigasztalódnak, hogy rosszabbul is alakulhattak volna a dolgok: legalább a bukást sikerült elkerülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.