A Provident számos újdonsággal áll elő a kölcsönök THM értékét, költségét, valamint az ügyfelek tájékoztatását illetően - jelenteték be a társaság mai sajtótájékoztatóján. Február végétől a vállalat a termékekhez kapcsolódó költségelemeket külön-külön fogja megjeleníteni, kimutatva a termékhez kapcsolódó kamatot, folyósítási-, kezelési-, illetve az otthon nyújtott szolgáltatáshoz kapcsolódó költségeket. Mindezen túl a Providenthez hitelért fordulók választhatnak: készpénzben és személyes kiszolgálással, vagy utaláson keresztül kívánják felvenni, illetve törleszteni a hitelt. Az új konstrukció nem rendelkezik a személyes hitelkihelyezés és törlesztőrészlet-befizetés hozzáadott értékével, így annak költsége és THM értéke is jelentősen csökken. Példaként, amennyiben az ügyfél az 54 hetes terméket választja, a kamat 27, banki átutalás esetén a THM 90 százalék lesz, otthon nyújtott szolgáltatással viszont a már megismert 262 százalék.
„A termékbevezetést és változtatásokat régóta terveztük és készítettük elő - mondja Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója. „A közelmúltban több, civil szervezettel folytatott konzultáció megerősítette, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a legjobb időzítéssel jelenhet meg egy ilyen pénzügyi termék a hazai gyorskölcsön piacon.” – tette hozzá. A Provident Zrt. meggyőződése szerint továbbra is komoly igény lesz a személyes ügyfélkiszolgálásra, a vállalat ügyfeleinek több mint 90 százaléka elégedett a cég által nyújtott szolgáltatásokkal. A konstrukció a már megkötött szerződéseknél nem választható, csak új szerződések esetében kérhető. „Ultimátumok és követelések hatására sem a múltban, sem a jövőben nem változtatunk üzleti működésünk elemein.” – mondja Szirmák Botond a vállalat székháza előtt szervezett tüntetésre utalva. „A Provident nem gondolja, hogy polgármestereknek, döntéshozóknak és a versenyszféra képviselőinek az utcán kellene egyeztetni az álláspontokat, az esetlegesen információhiányból fakadó nézeteltéréseket tárgyalóasztalnál kellene rendezni.” – tette hozzá.
A Provident az ügyféltájékoztatás terén is bevezet újításokat, amelyekkel a jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelten fontos felelős hitelfelvétel és hitelnyújtás területén kíván előrelépni. A Provident 12 pontból álló, a hitelfelvétellel és az eladósodás kockázataival kapcsolatos tájékoztató dokumentumot hozott létre, amely a megfontolt döntés meghozatalára készteti a hiteligénylőt. A dokumentum a vállalat weboldalán keresztül már elérhető, február végétől pedig minden hitelszerződés megkötése előtt az ügyfélnek el kell olvasni és alá kell írnia azt. „Megvárjuk az első visszajelzéseket és amennyiben szükséges, kötelezővé fogjuk tenni munkatársaink számára a tájékoztató és figyelmeztetés felolvasását is.” – említi a lehetséges továbblépést Szirmák Botond. Hasonló figyelmeztetés fog megjelenni a vállalat minden televíziós hirdetésén is. A Provident a február 23-i héten nem használ termékhirdetést a televízióban, hanem a gyorskölcsönökkel kapcsolatos félreértések tisztázása érdekében tájékoztató filmet készített és fog bemutatni, ezzel is hozzájárulva a gyorskölcsönökkel kapcsolatos ismeretek bővítéséhez. „Hisszük azt, hogy a felelős hitelezés és a felelős hitelfelvétel az egyetlen lehetséges út egy fenntartható, egészséges lakossági pénzügyi piac irányában. – mondja Szirmák Botond. Ebben az elkötelezettségben a gazdasági lassulás újabb figyelmeztető jeleket adott, amelyeket meghallottunk és amelyekre az első között reagálunk – tette hozzá a vezérigazgató.
A Provident sajtótájékoztatójával egy időben a társaság hitelezési tevékenységének állítólagos visszásságai ellen tiltakoztak Budapesten - számolt be az MTI Eco. A szervezők egyebek mellett a teljes hiteldíj mutató túlságosan magas szintjét, az előtörlesztések ügyfelek számára kedvezőtlen rendjét nehezményezték.
VGO-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.