A gazdasági válság miatt a legjelentősebb francia vagyonok a lap becslése szerinte átlagosan 25-35 százalékukat veszítették el tavaly nyár óta, de a vagyonvesztés nem egyformán érintette a milliárdosokat. A Chanel márka tulajdonosainak, a Wertheimer fivéreknek sikerült a válságot eddig csak 10 százalékos veszteséggel megúszniuk, és a jelenleg 4,5 milliárd eurót érő vagyonukkal a tíz leggazdagabb francia listájának hatodik helyére feltornászniuk magukat.
Romain Zaleski, francia-lengyel üzletember viszont vagyona 62,5 százalékának volt kénytelen búcsút mondani, és a tavalyi negyedik helyről a nyolcadikra csúszni a vagyonosok ranglistáján. A rekordveszteség az Eramet nikkelbánya és -feldolgozó, valamint azon pénzügyi társaságok tőzsdei árfolyamesésének tudható be, amelyeknek Zaleski részvényese (Intesa Sanpaolo, Generali, Mediobanca).
Annak ellenére, hogy tavaly július óta 29 százalékot veszített vagyonából, Franciaország legnagyobb - 14,9 milliárd euró értékű - vagyonának tulajdonosa továbbra is Gérard Mulliez, az Auchan csoport alapítója. Az áruházlánc tulajdonosa viszont a Forbes amerikai pénzügyi magazin dollármilliárdosokat fölsoroló listáján nem szerepel azon technikai okból, hogy a családi vállalkozást nem jegyzik a tőzsdén. A második leggazdagabb francia a Forbes ranglistáján 15. helyen szereplő Bernard Arnault, az LVMH és a Carrefour tulajdonosa.
Vagyonát 33 százalékkal csapolta meg a válság kilenc hónap alatt.
A világ leggazdagabb asszonya, Liliane Bettencourt áll a tíz leggazdagabb francia listájának harmadik helyén. A L''Oréal tulajdonosaként 31 százalékot veszített vagyonából nyár óta. Őt követi Bertrand Puech, a Hermes tulajdonosa, vesztesége 27 százalék. Robert Louis Dreyfus 50 százalékos veszteséggel az ötödik. Alain és Gérard Wertheimert François Pinault (-39 százalék), Romain Zaleski, majd Serge Dassault (-34 százalék) követi, a tizedik helyre került Jacques Servier 25 százalékos veszteséget könyvelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.