Az életjáradéki konstrukció vizsgálata alapján került sor a Hild Zrt. elmarasztalására, továbbá vele szemben bírság kiszabására. A fogyasztókat megcélzó kommunikációs anyagok több esetben arról adtak tájékoztatást, hogy a Hild Zrt. végzi az állagmegőrző karbantartással kapcsolatos munkálatokat, illetve gondoskodik az ingatlan műszaki állapotának megőrzéséről, vállalja a lakás műszaki karbantartását, továbbá, hogy a Hild Zrt. mint az ingatlan tulajdonosa átvállal minden közös költségnek minősülő költséget.
A fogyasztók az alkalmazott kereskedelmi gyakorlat alapján arra következtethettek, hogy minden, a mindennapi életben karbantartásnak minősülő munkálatok költségét, továbbá minden közös költséget átvállalnak.
A vizsgált kereskedelmi kommunikációkban tett ígéret ugyanakkor nem felelt meg a valóságnak. A kereskedelmi gyakorlat alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, mivel a fogyasztóban nem a valóságnak megfelelő kép alakulhatott ki a Hild Zrt. által kínált szolgáltatás tartalmát illetően. A Hild Zrt. kereskedelmi gyakorlata alkalmas volt továbbá arra is, hogy a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára késztesse, amelyet egyébként nem hozott volna meg.
Az életjáradéki konstrukció a fogyasztóknak olyan, korukból adódóan egyértelműen azonosítható körét célozta meg, amelynek egy jelentős része éppen a korából adódó hiszékenysége révén különösen kiszolgáltatott, s így az őket elérő kereskedelmi kommunikációk alkalmazóinak fokozott körültekintéssel kell eljárniuk.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.