Az NRC Piackutató és a TNS VMR (Visitor Media Research) kutatása szerint a 18–69 éves netezők 85 százalékának van folyószámlája, amelyhez több mint 40 százalékuk vesz igénybe online banki szolgáltatást. Ezek azonban főleg csak a tranzakciók lebonyolítását, esetleg a betétlekötést könnyítik meg, a hitelezés terén még nem nyújtanak túl sokat.
Az interneten kölcsön után érdeklődők a legtöbb hazai hitelintézet honlapján találkoznak törlesztőrészlet-kalkulátorral, amelyet az ügyfelek előszeretettel használnak is. A Citibanknál és az MKB-nál havonta több ezer, az FHB Jelzálogbanknál pedig 25 ezernél is több érdeklődő számolja így ki a várható részletet. Pusztán a világhálót használva azonban a folytatás már döcögősebb.
A hiteligényléshez szükséges dokumentumokat sok helyen le lehet tölteni, a legnagyobb játékosok közül az OTP, a K&H, az FHB, az Aegon Hitel, az UniCredit és a Citibank is úgy nyilatkozott, internetes oldalán megtalálhatók a formanyomtatványok.
Ezek online kitöltése azonban még gyerekcipőben jár. A bankok jellemzően fedezetlen hitelek esetében teszik ezt lehetővé: az OTP-nél a hitelkártyát lehet így igényelni, a K&H-nál és a Budapest Banknál pedig a személyi kölcsönt és a folyószámlahitelt. Az OTP azt ígéri, egy napon belül elbírálja a kérelmet, s erről telefonon értesíti a klienst, akinek csak a hitelkártya átvételekor kell befáradni az általa megjelölt fiókba, aláírni a szerződést.
A K&H-nál az online igénylés elindítása után kétszer kell a fiókba bemenni: egyszer a hitelbírálathoz szükséges dokumentumokkal, egyszer a szerződéskötéskor. A Budapest Bank a személyi kölcsönnel kapcsolatos további teendőkről telefonon értesíti az ügyfelet, az internetbankon keresztül igényelt folyószámlahitelt azonban akár személyes találkozás nélkül is folyósítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.