A PSZÁF egy lakossági ügyfél kérelme alapján indított fogyasztóvédelmi eljárásában hozott intézkedést a pénzügyi intézménnyel szemben. Az ügyfél tájékoztatása szerint a banki fióktelep átlagosan kéthavonta megkereste mobiltelefonon, hogy üzleti ajánlatot tegyen a számára.
Az ügyfél viszont – egy korábbi, a megkeresések miatti tiltakozását megismételve – néhány hónappal ezelőtt panaszlevélben egyértelműen jelezte a fióktelepnek: nem kíván élni az ajánlatokkal, és kérte, hogy töröljék adatait megkeresési listájukról. E beadott, s a Citibank által hivatalosan befogadott panaszlevelére az ügyfél választ sem kapott, ugyanakkor a pénzügyi szervezet a továbbiakban is megkereste ajánlattételeivel.
A PSZÁF vizsgálatában megállapította: a banki fióktelep a fogyasztók reklámcélú megkeresései kapcsán a magánszféra védelmének érdekét védő korlátozást szegett meg azzal, hogy az ügyfélnek a reklámcélú megkereséseket kifejezetten megtiltó nyilatkozata ellenére alkalmazta a közvetlen üzletszerzés módszerét. A törvény célja, hogy a fogyasztókra rendkívül közvetlen módon ható reklámokat csak megfelelő hozzájárulás esetén alkalmazhassa a reklámozó.
A fogyasztóknak tehát megvan az a joguk, hogy az őket elérő reklámok bizonyos körét szabadon korlátozhassák, kizárhassák. A Citibank fióktelepe ugyanakkor figyelmen kívül hagyta az ügyfélnek a reklámok küldésére vonatkozó tiltó nyilatkozatát. A bírság másik részét azért szabta ki a PSZÁF, mert a pénzügyi szervezet egyáltalán nem válaszolta meg a fogyasztó panaszát, noha az írásos válaszadásra a törvény kötelezi.
forint bírságot szabott ki a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepére a gazdasági reklámtevékenységről, illetve a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásokról szóló törvények megsértése miatt.Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.