BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Békéltető rendezheti a vitát

Négy hónapon belül befejeződhetnek a pénzügyi szolgáltatók és ügyfeleik között zajló vitás kérdések. Az erre a célra létrehozott, júliustól működő Pénzügyi Békéltető Testület a nyilvánosság erejét is felhasználja majd. A szervezet napokban bocsátotta vitára eljárási szabályzatának terveit.

Korábban nagyon sok ügyfélpanasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Álalmi Felügyelethez. Ezért az Országgyűlés tavaly a viták gyors és olcsó rendezése érdekében úgy határozott, hogy Pénzügyi Békéltető Testületet hoz létre, melyhez az olyan panaszosok fordulhatnak, akik sikertelenül próbálták rendezni konfliktusaikat a pénzügyi szolgáltatókkal.

A pénzügyi felügyelet mellett működő szervezethez írásban benyújtott kérelmet egy erre kijelölt tanács megvizsgálja, hogy az a szervezet hatáskörébe tartozik-e, és szükséges-e annak kiegészítése. Ha minden rendben van, akkor a vitás feleket az eljárás kezdete után 60 napon belül meghallgatják.

A testület a kézbesítéstől számított 8 napon belül válasziratot kér a pénzügyi szolgáltatótól arról, jogos-e a fogyasztó igénye, melyek az ügy körülményei, sikertelen volt-e a fogyasztói panasz elbírálása, és a pénzügyi szolgáltató aláveti-e magát a pénzügyi békéltetési eljárásnak. Ha a szolgáltató nem működik együtt a testülettel, akkor a tanács fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez a felügyeletnél. Az alávetési nyilatkozat meg nem adása miatt azonban a pénzügyi szolgáltató nem szankcionálható.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.