Korábban nagyon sok ügyfélpanasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Álalmi Felügyelethez. Ezért az Országgyűlés tavaly a viták gyors és olcsó rendezése érdekében úgy határozott, hogy Pénzügyi Békéltető Testületet hoz létre, melyhez az olyan panaszosok fordulhatnak, akik sikertelenül próbálták rendezni konfliktusaikat a pénzügyi szolgáltatókkal.
A pénzügyi felügyelet mellett működő szervezethez írásban benyújtott kérelmet egy erre kijelölt tanács megvizsgálja, hogy az a szervezet hatáskörébe tartozik-e, és szükséges-e annak kiegészítése. Ha minden rendben van, akkor a vitás feleket az eljárás kezdete után 60 napon belül meghallgatják.
A testület a kézbesítéstől számított 8 napon belül válasziratot kér a pénzügyi szolgáltatótól arról, jogos-e a fogyasztó igénye, melyek az ügy körülményei, sikertelen volt-e a fogyasztói panasz elbírálása, és a pénzügyi szolgáltató aláveti-e magát a pénzügyi békéltetési eljárásnak. Ha a szolgáltató nem működik együtt a testülettel, akkor a tanács fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez a felügyeletnél. Az alávetési nyilatkozat meg nem adása miatt azonban a pénzügyi szolgáltató nem szankcionálható.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.