Elindult az OTP Széchenyi 500 hitelprogram, amelynek keretében az OTP Bank elsősorban középvállalkozásoknak ajánl fel egyedi hitelkeretet – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Wolf László vezérigazgató-helyettes.
Az összesen százmilliárd forintos programban egy vállalkozás 50–500 millió forintig terjedő keretre kap ajánlatot: a cégek több mint 30 hiteltípusból választhatják ki a számukra megfelelőt. A keret felhasználására egy év áll rendelkezésre. A bank automatikusan felajánl egyhavi számlaforgalomnak vagy árbevételnek megfelelő folyószámla-hitelkeretet, és a megítélt összeg 40 százalékáig két éven túli hitelt is, amely az ügyfél választása szerint forgóeszköz-, beruházási hitel vagy bankgarancia is lehet.
A program célja a hazai vállalkozások finanszírozási helyzetének javítása, helyzetük megerősítése, illetve a válság hatásainak mérséklése. Az OTP Széchenyi 500 hitelprogram az Új Széchenyi-tervhez igazodva június elsejétől 2013 végéig tart.
Az új hitelprogramokat ugyanakkor nem csak az OTP Bank ügyfeleinek szánják, a hitelintézet a klaszterjellegű finanszírozási kapcsolatokat is segíteni kívánja azzal, hogy az ügyfelek üzleti partnerei is finanszírozási keretajánlatot kaphatnak, ha megfelelnek a program feltételeinek. (Ezek többek között pozitív üzleti eredményt és közösen elfogadott üzleti tervet írnak elő.)
Wolf László közölte: az OTP Bank az elmúlt években jelentős erőfeszítéseket tett a hitelezés élénkítése érdekében. Miközben – tette hozzá – a bankszektor (az OTP Banké nélkül kalkulált) vállalati hitelállománya 2009-ben 10, 2010-ben pedig 7 százalékkal csökkent, a hitelintézetnél mindkét évben érdemi bővülés mutatkozott. Mindezek eredményeképpen a bank vállalati hiteleknél lévő piaci részesedése 8,4 százalékra nőtt. Az OTP Bank – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes – a vállalkozások finanszírozásánál több ügyfélcsoportra összpontosít: ilyen terület az agrár-, a kis- és középvállalkozásoké, illetve az exportra termelő cégeké.
Wolf László elmondta: az OTP Bank várakozásai szerint 300-400 millió forint lehet az egy ügyfélre jutó átlagos hitelkeret, az új kliensek aránya pedig 35-40 százalékos lehet az igénylők között. Ez utóbbi – tette hozzá – hozzájárulhat a bankcsoport piaci részesedésének további növekedéséhez is a vállalati hitelpiacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.