BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nevet váltott a Wabard Biztosító: Wáberer lett

A másik tulajdonos kiszállt, a Wáberer név ismertebb a Wabardnál – ezért váltott nevet a cég. A biztosító középtávú céljai között szerepel az ügyfélszám megduplázása. Ha tőkére lenne szükség, a tulajdonos Wáberer György hajlandó finanszírozni a növekedést.

Új néven folytatja tevékenységét az eddig Wabard néven megismert biztosító – jelentették be tegnap a cég sajtótájékoztatóján. A társaság felveszi az egyetlen tulajdonos, Wáberer György nevét, és Wáberer Hungária Biztosító néven működik tovább. Ennek egyik oka, hogy a Wáberer név ismertsége és elismertsége jobb a korábbinál – magyarázta Wáberer György. Emellett az egykori tulajdonostárs, a Kedves Ferenc és Nagy György vállalkozókhoz köthető Arden Holding is kiszállt két éve a cégből, így semmi sem indokolja, hogy az elnevezés az ő cégükre is utaljon.

A Wáberer Hungária jelenleg a 15. legnagyobb szereplő a hazai nem életbiztosítási piacon, de a tulajdonos szeretné, ha két éven belül a tíz legnagyobb társaság közé kerülne, és jelenlegi 110 ezres ügyfélszáma 200 ezerre nőne. Ha ehhez időközben tőkét kell emelni a cégben, Wáberer ehhez is hajlandó a forrást biztosítani. Jelenleg egyébként az ügyfelek döntő többségének autós biztosítása van a Wáberernél, a díjbevételek négyötödét azonban már az egyéni biztosítások adják, a flotta aránya csak 20 százalékot tesz ki. 

A növekedésre azért látnak lehetőséget a hazai nem életbiztosítási piacon, mert bár a piac mérete 2008 óta folyamatosan csökken, az egyes társaságok piaci részesedésében egyfajta átrendeződés következett be. Néhány éve a nem életbiztosítási piac 73 százalékát a négy legnagyobb biztosító (Allianz, Generali, Groupama, Aegon) fedte le, mára a részesedésük 66 százalékra csökkent. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál még drasztikusabb a változás, négy éve alatt 65 százalékosról, 51 százalékosra csökkent a négy nagy piaci részesedése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.