„A befektetési ciklus bizakodó hangulatú szakasza az elmúlt év júliusában kezdődött, amikor Mario Draghi ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz az euró megmentéséért. A piaci szereplők eufóriája valóságos bóvli-ralit indított el, amelyet a banki részvények vezettek. Ezen belül is a legkockázatosabb európai bankházak árfolyamai emelkedtek a legerőteljesebben."
"Az olaszországi választási patthelyzet és a Ciprus talpra állítását célzó szokatlan mentőakció nyomán azonban most újra kijózanodnak a részvénypiacok: a befektetők lassan eredményeket akarnak látni, már nem elégszenek meg a javulás puszta reményével. A bizakodó hangulatú szakasz vége egyben a bóvli-rali végét is jelenti."
Elválik az ocsú a búzától
"Mindez első hallásra elég sötét piaci kilátásokat sejtet. A befektetési ciklusban azonban a bizakodást a növekedés szakasza követi, és az összességükben javuló főbb mutatók is azt jelzik, hogy a következő piaci szakasz küszöbén állunk, még akkor is, ha a politikai zavargások okozta kockázatok még mindig jelen vannak."
"A növekedési szakaszban azonban rögtön elválik az ocsú a búzától. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a minőségi részvények, amelyek a likviditás által hajtott optimizmus-rali idején lemaradtak a spekulatív papírok árfolyam-emelkedése mögött, most elemelkednek a nagy tömegtől. Ez egyértelmű – hiszen korábban sem estek túlságosan nagy mértékben. Még fontosabb azonban az a tény, hogy a teljes piaci ciklust tekintve – tehát hosszú távon összességében – a minőségi részvények vezetnek. Ezért a gyors, meredek árfolyam-emelkedés helyett érdemes türelmesen kivárni a minőségi vállalatok által hosszú távon kínált jobb árfolyamokat. Mivel most lépünk át a növekedési szakaszba, a mostani különösen jó időpont a minőségi részvényekbe történő befektetésre, amelyek most mind a piaccal, mind más befektetési osztályokkal, pl. a vállalati kötvényekkel összevetve ritkán látott, kedvező lehetőségeket kínálnak."
Vonzó lehetőségek a fogyasztási cikkek piacán és a médiaszektorban
"Most főként a fogyasztási cikkek piacán és a médiaszektorban kínálkoznak jó lehetőségek. A két marketingóriás, a WPP és a Publicis például egyaránt profitálhat a küszöbországok növekvő reklámkiadásaiból és a digitális reklám emelkedő trendjéből. Az alapvető fogyasztási cikkek szegmensében kedvenceim a Danone és a Nestlé. Ugyan a Nestlé már régóta a befektetők kedvence, a részvény még mindig jelentős árfolyam-potenciállal bír, hiszen a vállalatcsoport kiváló márkákkal van jelen számos országban. Ezenkívül folyamatos, organikus növekedés jellemzi a vállalatot, amely egyrészt a növekvő értékesítési volumeneknek, másrészt az infláció mértékével emelhető áraknak köszönhető."
"Ugyanakkor azt javaslom a befektetőknek, hogy a következő időszakban mindenképp kerüljék a véget érő optimizmus-rali nyerteseit, az euróövezet pénzügyi papírjait. Ellenük szólnak az eszközeik gyenge minősége miatti jelentős kockázatok, nagyfokú eladósodottságuk és az alacsony kamatszint. A telekommunikációs és a közüzemi szolgáltatói ágazatot is inkább kerülném. Az utóbbiak már egyébként is likviditáshiánytól szenvednek, és most még a szigorodó szabályozói környezet is fenyegetést jelent számukra. Ugyanígy összességükben az európai telekommunikációs vállalatok mérlegei sem nevezhetők éppenséggel ragyogónak. Ehhez jön még, hogy a telekommunikációs szolgáltatók tömegtermékeket szolgáltatnak, és mivel az illetékes felügyeleti hatóságok tovább kívánják csökkenteni az új versenytársak által átugrandó piacra lépési akadályokat, az ágazatban középtávon inkább csökkenő nyereségekkel lehet számolni – annál is inkább, mivel a fogyasztók lényegesen árérzékenyebbek lettek.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.