Az 550 hazai nagyvállalat megkérdezésével történt K&H nagyvállalati monitor kutatás legfrissebb eredményei szerint az új bank kiválasztásánál továbbra is a gyors ügyintézés a legfontosabb, ezt várják el legtöbben (60 százalék) leendő pénzintézetüktől. Ezt követi a rugalmas banki kiszolgálás fontossága, amit a megkérdezett nagyvállalatok közel felének (48 százalék) meghatározó szempont.
Csupán a harmadik leggyakrabban említett szempont a minél kedvezőbb árak és pénzügyi kondíciók nyújtása, ugyanakkor ez a szempont az előző évi kutatási adatokhoz képest valamelyest emelkedett, 35 százalékról 43 százalékra. Ez a változás főként a nagyvállalatok működési költségeinek további tervezett csökkentésével, de a sokszor megnövekedett adóterhek miatt legalább szinten tartásával indokolható – mondta el Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.
A nagyvállalati szektorra egyforma arányban jellemző, hogy a már meglévő bank szolgáltatásait használják tovább, saját maguk keresnek bankot, illetve, hogy az anyavállalat útmutatása alapján döntik el, melyik pénzintézettel működnek együtt. Ennél jóval kisebb arányban (12 százalék) fordul csak elő, hogy a banktól kapott ajánlat alapján dönt a cég. „Az export-import tevékenységet nem folytató cégeknél ennél jóval erősebb az elkötelezettség a már meglévő bank iránt, mivel többségük (58 százalék) a már meglévő pénzintézetnél marad” – részletezte az eredményeket Huszár Róbert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.