A CIB Bank megbízásából a Xallis Consulting által 30-55 év közötti nagyvárosiak körében végzett kutatás eredményei szerint a külföldön nyaralók többsége nem készpénzt visz az utazásra, hanem a bankkártyájára támaszkodik a nyaralás során. 38 százalékuk válaszolta, hogy kártyáját fizetésre, 23 százalékuk pedig készpénzfelvételre használja. Mindössze a külföldön nyaralók 39 százaléka vált valutát indulás előtt. Surányi Zoltán, a CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezetője szerint a magas külföldi bankkártya-használat népszerűségét erősíti, hogy bizonyos bankkártyákhoz díjmentes készpénzfelvétel is társul, így a határon túl nem kell extra költségekkel számolni.
Jól mutatja a plasztikkártyák határon túli használatának egyre növekvő arányát, hogy a CIB Bank adatai szerint tavaly már a kártyás tranzakciók 11 százaléka történt külföldön, a kártyahasználat csúcsszezonja pedig egybeesik a nyaralási szezonnal. A nyári hónapokban majdnem 30 százalékkal többet költenek az ügyfelek külföldön, mint a többi hónapban, a legnagyobb növekedés pedig a szállodai költésekben mutatkozik. A külföldi kártyahasználat több mint harmada nyaralásszervezéshez kapcsolódik (szállodafoglalás, repülőjegy vásárlás, stb.), de sokan használják kártyájukat áruházakban és benzinkutakon is. Az átlagos készpénzfelvétel összege külföldön 48000 forint, a leggyakrabban felvett összeg pedig 100 euró.
A CIB kutatásából az is kiderül, hogy a külföldre utazók többsége (65 százalék) havonta félretett pénzből spórolja meg a nyaralásra valót, de vannak akik a szülők által fizetett útra mennek (12 százalék) vagy banki hitelből (9 százalék), esetleg más kölcsönből fedezik utazásukat (3 százalék). Az utazási célpontok között Nyugat-Európa a legnépszerűbb, ide tart a külföldön nyaralók fele. Az országok közül idén is Horvátországba utaznak a legtöbben, déli szomszédunkat pedig Olaszország követi a népszerű célpontok között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.