Nőtt a szállodák saját honlapján beérkező online foglalások aránya 2013-ban, Budapesten az online foglalt szobaéjszakák 26,9 százaléka származott saját weblapról, míg 2010-ben csak 13,9 százalék - derül ki a BDOnline.hu és a Turizmus.com legfrissebb online szállodapiaci felméréséből.
Vidéken a saját szállodai honlap részesedése tavaly 49 százalék volt, míg 2010-ben 37 százalék. Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a felmérésben 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda vett részt, amelyek a szobakapacitásuk alapján a piac 61,3 százalékát fedik le, az ötcsillagosok körében 81 százalékát. Vidéki válaszadók a 2013-as vidéki szobaéjszakák közel egyharmadát teljesítették.
A felmérésből kitűnik, hogy a szállodák az elmúlt évben fontos lépéseket tettek saját online csatornáik tudatos felépítésére, így sikeresen visszaszorították az online közvetítők (OTA – Online Travel Agent) térnyerését, az áron aluli értékesítés folytatódását. A kutatás szerint Budapesten az összes szobaéjszaka 25,5 százalékát, vidéken a 29,1 százalékát foglalták online csatornákon keresztül 2013-ban.
A közlemény idézi Hegedűs Attilát, a BDO Magyarország hotel és ingatlan tanácsadási üzletágának ügyvezetőjét aki elmondta: a szállodák jelentős része felismerte az online jelenlét fontosságát, így a céges és csoportos online foglalások is növekedni tudtak. Az online közvetítők közül Budapesten továbbra is a Booking.com és az Expedia a meghatározó, piaci részesedésük azonban visszaesett. Míg korábban a két cég együttesen 58,9 százalékos lefedettséget ért el, 2013-ban ez számos szálloda stratégiai lépéseinek hatására 43,3 százalékra csökkent.
A felmérésben részt vevő vidéki szállodák között a Booking.com a közvetített szobaéjszakák számában megelőzte a korábbi években itt még piacvezető Szallas.hu-t. Harmadik helyen a korábbi évekhez hasonlóan a Szallasvadasz.hu áll, mögötte jelentős lemaradással, egyenként 3 százalék alatti piaci részesedéssel következnek a további nemzetközi és hazai online közvetítő oldalak.
A felmérésben részt vevő vidéki szállodák az online foglalások közel felét, 49 százalékát a saját weboldalukon keresztül érték el. Ennek ellenére a szállodák számára még mindig az online közvetítői jutalékteher növekedése jelenti az egyik legnagyobb kihívást, ebben csak a tudatos és a saját honlapjukra kiemelten figyelő szállodák tudnak az átlagoshoz képest egészségesebb arányt elérni - véli Gyenes Ákos, a BDOnline vezető szakértője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.