Az első féléves jegybanki adatok szerint az idén 48,2 milliárd forint volt a biztosítók kgfb-díjbevétele, ez csaknem 8 százalékkal magasabb a tavalyinál. A szerződések száma ugyanakkor ennél kisebb mértékben nőtt csak, mindössze 4,4 százalékkal. Jelenleg tehát mintegy 4,23 millió autónak van kötelező biztosítása Magyarországon. Az átlagdíj, amit az autósok a tavalyi első félévben befizettek, 11024 forint volt, az idén az első hat hónapban 11397 forint biztosítási díjat róttak le az üzembentartók. A mintegy 3,4 százalékos növekedésben persze szerepet játszhat az is, ha többen fizették be az év elején előre az egész éves díjat, mint tavaly, de a megelőző hét évben az első félévben beszedett díjak volumene is rendre csökkent, most először tapasztalható változás.
A Netrisk internetes alkuszcég is folyamatosan követi a kgfb-díjak alakulását, ők augusztus végén 21857 forintos átlagdíjat mértek. Az első két negyedévben számottevő díjemelkedés volt a biztosítási díjakban, az év első három hónapjában több mint 20, az áprilistól júliusig tartó időszakban további 2,65 százalékkal drágultak a biztosítások. Jöhet persze még változás az év végéig. Tavaly is hasonlóan indult ugyanis az év, az első két negyedévben emelkedtek a díjak, a harmadikban stagnálást, a negyedikben pedig 23,6 százalékos áresést mért a Netrisk. Az év utolsó két hónapja viszont speciális, hiszen azoknak, akik 2010 előtt vásároltak autót, még mindig egységesen január 1-je az évfordulójuk, így rájuk a biztosítók kampánnyal és speciális ajánlatokkal készülnek. A kampány jelentősége ugyan, ahogy csökken a január 1-jei évfordulósok száma, fokozatosan mérséklődik, nem kizárt viszont, hogy az idén is kijönnek még a biztosítók kedvezőbb ajánlatokkal. Ezek hatása viszont már csak a jövő évi díjakban fog jelentkezni.
A Netrisk kgfb-indexéből az is kiderül, a biztosítók inkább az újonnan szerződőknél emeltek díjat, a legmagasabb bónuszfokozatban sokszor csökkentették is a tarifákat. Az A0-s bónuszosztályban a kisautóknál, 75 kilowattos teljesítmény alatt 7,7 százalékkal emelkedtek a díjak 2013 eleje óta, a közepes autóknál, 76-150 kilowattig 6,4 százalékos áremelkedés volt, míg a nagy teljesítményűeknél 28,1 százalékos drágulást mértek. A B10-es fokozatban ugyanakkor a kisautóknál csak 5,4 százalékkal emelkedett a díj, a közepeseknél még némi csökkenés is volt 2013 eleje óta, a nagy teljesítményű autóknál pedig valamivel több mint 15 százalékos díjemelkedés következett be.
A díjak emelése mindenképpen indokolt volt már a szektorban. Tavaly a kgfb-nél ugyanis a kárhányad 82,3 százalékos volt, ami kétségessé teszi, hogy a piaci szereplők képesek voltak-e nyereségesen működtetni az üzletágat. Az idén az első félévben 29,95 milliárd forintnyi kötelezős kárt fizettek ki a biztosítók, ez 5,7 százalékkal több a tavalyinál. Mivel azonban a díjbevételek ennél nagyobb mértékben nőttek ez idő alatt, így van esély arra, hogy a mutatók az idén valamelyest javulnak majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.