A tájékoztatás szerint az ügyfelek közül 28 613-nak már postázták azt az értesítést, hogy kárrendezés és kártalanítás iránti kérelmük a jogszabályban megjelölt benyújtási határidőn belül beérkezett. A beérkezést követően az alapoknak 30 napjuk van megvizsgálni az igényeket, és a regisztrációról értesíteni az igénylőket.
A QA jóval a határidőn belül igyekszik minden igénylőt értesíteni a folyamat állásáról, így a regisztrációs értesítést tartalmazó levelek a postai kézbesítéstől függően a napokban érkeznek meg a címzettek többségéhez. A levelek kiküldésével a végéhez közeledik a kárrendezés az igények beérkezését és iktatását magában foglaló első szakasza.
A közlemény idézi Pázmándi Lászlót, a QA projektfelelősét, aki elmondta: a második szakaszban a Beva és a QA a kárrendezést igénylők jogosultságát ellenőrzi, hogy megállapíthassa a kifizetések összegét, amelyről külön értesítést küld majd azoknak az ügyfeleknek, akiknek kárrendezés jár a törvény szerint. A vizsgálat során kiemelten fontos, hogy a két alap a felszámolótól és a hatóságoktól kapott, vagy az alapok számára későbbiekben rendelkezésre bocsátott információk alapján minden kétséget kizáróan megbizonyosodjon arról, hogy csak a jogos igényeket elégíti ki.
A törvény előírásai szerint kizárólag a Quaestor kötvényeken alapuló befektetői követelések megtérítésére kerülhet sor, összesen legfeljebb 30 millió forintig. Ezen belül a Beva kártalanítása maximálisan hatmillió forintig terjedhet, míg a Kárrendezési Alapból történik az ezen felüli rész kifizetése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.