A Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelentetett közleményben reagált a társaságról megjelent cikkekre – köztük vélhetően a Világgazdaságban közöltre – Schobert Norbert, a Norbi Update Lowcarb Nyrt. elnöke. A közlemény szerint az Update1 részvények esésének hátterében jelentős részben az áll, hogy „azok az emberek, akiknek benn volt a pénzük a Budacashnél, nagyon sokan elbukták. Akik elbukták a pénzüket, de megtalálták az Update1 részvényeket, azok igyekeznek pénzhez jutni, így történnek indokolatlan eladások”.
Ami pedig a jövőt illeti, a közlemény kifejti: a következő időszakban radikális költségcsökkentés várható a társaságnál. Emellett – szögezi le a közlemény – a társaság mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy osztalékot fizethessen a részvényeseknek. A terjeszkedés kapcsán pedig a közlemény emlékeztet arra, hogy Dunaújvárosban megnyílt az új üzlet. Ezt követi a hódmezővásárhelyi, a kiskunfélegyházai bolt megújítása, illetve új üzlet nyitása Salgótarjánban, Szerencsen, Abonyban, Békásmegyeren, Szentendrén, Vácon és Gödön. Ami pedig a külföldi terjeszkedést illeti: Schobert tájékoztatása szerint Angliában a bolt működése és fejlődése szinte töretlen, ezért most a belvárosban a második bolt megnyitását készítik elő. Horvátországban Zágráb legforgalmasabb plázájában nyit üzletet a társaság, és a partner, akivel leszerződtek, „további öt boltot nyit folyamatosan”. Csehországban Mladá Boleslavból elköltözött az üzlet Prágába, a legforgalmasabb plázába.
A menedzsment erőfeszítései mindenesetre eddig nem látszanak az eredményeken. Amint arról már beszámoltunk, a Norbi Update Lowcarb nettó értékesítési árbevétele az idei első hat hónapban mindössze 4 százalékkal nőtt 2014 első feléhez képest, 432,6 millió forintra. Ám az anyagjellegű ráfordítások tavalyhoz képest 58, a személyi jellegű ráfordítások pedig 148 százalékkal nőttek. A cég adózás után 54,5 millió forintos veszteséget termelt, miközben tavaly félévkor még 122 millió forintos nyeresége volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.