Komoly áremeléssel szembesültek az év végi évfordulós autósok az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban. Az internetes alkuszcégeknél az első kötések már megtörténtek, a Netrisknél egyelőre 15 százalékos átlagdíj-emelkedést látnak, ez 13 300 forint körüli tarifát jelent, de hozzátették, ez az összeg még emelkedhet a kampány végére, hiszen mindössze kétezer kötés volt tegnap, és az első napokban mindig a legárérzékenyebb autósok cserélnek biztosítót. A CLB-nél 13 887 forint volt az első tört nap átlagdíja, a Biztosítás.hu-n 14 300 forintos átlagtarifával szerződtek az autósok. Tavaly ilyenkor az alkuszcégeknél még 11 500–12 500 forint között volt egy átlagos kgfb éves díja.
A díjemelkedés piaci szinten jelentősen növelheti a kgfb-díjbevételt is. Tavaly a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint a díjbevétel megközelítette a 89,6 milliárd forintot. Az idei díjemelések hatására a piac forgalma a Biztosítás.hu szerint ismét átlépheti a 100 milliárd forintos lélektani határt. Erre jó esély van, hiszen az idei első fél évben már 60 milliárd forint fölött volt a kgfb-díjbevétel a piacon. Jövőre pedig további emelkedés jöhet, hiszen az autósok 40 százalékát kitevő év végi váltók is többet fizetnek majd.
Voltak biztosítók, amelyek már postázták a jövő évi díjról szóló levelet, a piacvezető Allianz is így tett, és több autósnak is emelte a díjait. Az Allianzot ennek ellenére nem szabad leírni, az első nap győztesei között ott vannak ők is a K&H-val, a Signallal, az MKB-val és az Unionnal együtt a Biztosítás.hu adatai szerint. Még mindig szép számmal lehetnek olyan autósok, akik az általános díjemelés mellett is találnak olcsóbb biztosítást, de olyanok is vannak, akik nem ússzák meg az áremelkedést, sőt váltaniuk sem érdemes.
A Netrisk elvégzett néhány számítást lapunk számára. Ez alapján egy budapesti B10-es bónuszfokozatú, 48 kilowatt teljesítményű autót vezető középkorú hölgynek tavaly 8508 forint volt az átlagdíja a K&H-nál, és váltania sem érdemes, mert ugyanennél a biztosítónál kapja a legolcsóbb kgfb-t az idén is, ennek a díja viszont már 11 232 forint. Egy hasonlóan kis autót vezető debreceni férfi tavaly a Signalnál 8039 forintért talált kgfb-t, és az idén sem érdemes váltania, mert továbbra is a Signal a legolcsóbb, bár a tarifa 8370 forintra nőtt. Az A0-s fokozatú autósok tarifái is nőnek majd. Egy 66 kilowattos autót vezető mezőtúri nőnek például tavaly a K&H-nál 16 ezer forint körül volt az éves díja, ez az idén 19 ezer forint fölé emelkedik. Az Allianz is nyerhet ügyfeleket az együttkötési kedvezményekkel. Egy B8-as fokozatú, 55 kilowattos autót vezető budapesti férfi például, akinek náluk van a lakásbiztosítása, tőlük kapta a legkedvezőbb ajánlatot a jövő évre. Igaz, a csaknem 16 ezer forintos átlagdíj több mint 40 százalékkal magasabb az idei köbés tarifánál.
Mivel nagyon sok kalkuláló autósnak a saját biztosítója ajánlja az idén is a legolcsóbb biztosítást, a Biztosítás.hu szerint a váltók száma az idei kampányban 20-25 százalékkal alacsonyabb lehet, mint egy éve. Tavaly a becslések szerint körülbelül 250 ezren váltottak biztosítót, de közülük többen ugyanannál a cégnél kötötték újra a szerződésüket, csak alacsonyabb díjon, így a ténylegesen váltók száma 180 ezer körül lehetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.