BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lemaradtunk a mobilfizetésben

Magyarországon alig pár éve jelentek meg az első okostelefonra fejlesztett mobilvásárlási és mobilfizetési lehetőségek, ám a magyar lakosság továbbra sem használja ezeket – derül ki a FinTech Group és a GKI Digital decemberben végzett közös kutatásából.

A 2000 online vásárló megkérdezésével készült felmérés szerint a legrutinosabbnak és az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait. Ráadásul – ami igencsak figyelemre méltó – a kipróbálók több mint 70 százaléka többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat.

2014 óta tíz hazai fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám a legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon-felhasználóknak csupán alig 4 százaléka próbálta ki. Az online vásárlók körében a legismertebb mobilfizetési megoldás az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása. Ez annak is köszönhető, hogy e társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketingköltéssel, így hatékonyabban tudják megismertetni szolgáltatásaikat. A mobilfizetési alkalmazást kipróbálók száma alapján a felmérés szerint az OTPay, az iCsekk és a MobilTárca vezet.

A kutatás szerint a hazai alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével: válaszaik alapján az online vásárlók ugyanis leginkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást.
Hasonló letöltési számokat értek el a legsikeresebb hazai webshopok mobilvásárlási alkalmazásai is. A legtöbbet letöltött mobilvásárlási alkalmazás a Tesco Bevásárlás app, amelyet eddig hozzávetőlegesen 100-200 ezren töltöttek le. A hazai kereskedők mobilvásárlási alkalmazásainak letöltési számait viszont messze meghaladják a használt árucikkek magánszemélyek közötti kereskedelmét támogató appok, mint például a Jófogás vagy a Vatera alkalmazásai. Az előbbit már több mint 500 ezren töltötték le Magyarországon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.