Az első fél évében 19 milliárd forinttal több személyi kölcsönt folyósítottak a bankok, mint az előző év azonos időszakában, ez 61 százalékos növekedés. A hazai Sberbank tapasztalata azt mutatja, hogy már nemcsak az érdeklődés, de az igénylés is egyre nagyobb mértékben történik az interneten keresztül.
Az elmúlt 12 hónapban 841 milliárd forintnyi lakossági hitelt helyeztek ki – ebből 441 milliárd volt lakáshitel, 290 milliárd pedig fogyasztási hitel. Figyelemre méltó trend, hogy a lakossági hitelügyintézésben mindjobban előtérbe került az internetes felületeken történő érdeklődés, amelyből egyre több tényleges hitelfelvétel valósul meg. Az interneten keresztül intézett pénzügyi tevékenységek között egyre népszerűbb a hiteligénylés, ebben a körben egyébként a toplistát még mindig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötése vezeti.
A bankok igyekeznek mindinkább a digitális megoldások felé fordulni, ám ez sok esetben mindössze a banki weboldal fejlesztésére és a mobilalkalmazásra korlátozódik. Pedig az internet-hozzáféréssel rendelkező banki ügyfelek 42 százaléka nem is tudja, hogy bankjának van-e okostelefonos applikációja, és mindössze 15 százalék használja aktívan ezt a szolgáltatást. Fodor Tamás, a Sberbank Magyarország lakossági üzletágért felelős igazgatója szerint már a termékfejlesztéskor figyelembe kell venni az online térben mozgók igényeit. A Sberbank személyi kölcsöne esetében egyébként az érdeklődők 70 százaléka internetes csatornán keresztül érkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.