„A K&H lakossági ügyfelei körében látványosan nőtt a kártyás fizetések száma és az ehhez kapcsolódó forgalom. Az idei év első öt hónapjában a K&H lakossági ügyfelei 21,7 millió tranzakciót hajtottak végre, ez a múlt év azonos időszakához képest 33 százalékos növekedést jelent” – írja sajtóközleményében a K&H Bank. A bank közlése szerint a kártyás forgalom az említett időszakban meghaladta a 150 milliárd forintot, ez pedig 34 százalékos emelkedést jelent éves szinten. Még látványosabb a növekedés kétéves távlatban: 2015 első öt hónapjához képest a lakossági kártyás tranzakciók száma 75 százalékkal, a forgalom pedig 84 százalékkal emelkedett.
Rajna Gábor, a K&H lakossági értékesítés igazgatója közölte:
A készpénzmentes megoldások, ezen belül a bankkártyás és különböző elektronikus fizetési megoldások népszerűsége világszerte és Magyarországon is dinamikusan nő. Az egy bankkártyás vásárlási tranzakcióra jutó átlagos költés 6931 forint volt az idén, ez éves szinten minimális emelkedést jelent, de a 2015-ös szinthez képest 5 százalékos növekedésnek felel meg
A szakember hozzátette: évekkel ezelőtt még jellemző volt, hogy fizetésnapon az ügyfelek elsétáltak ATM-ekhez és fizetésük nagy részét készpénzben felvették, majd elsétáltak a postahivatalba és a frissen felvett készpénzzel fizették be sárgacsekkjeiket. Ma már megfordulni látszik a trend, a banknak egyre több olyan ügyfele van, aki ma már bátran és tudatosan használja a bankkártyáját. Ráadásul a kormány további összeggel támogatja a POS-terminálok telepítését, aminek köszönhetően egyre több helyen válik elérhetővé a kártyás fizetés.
A K&H előrejelzése szerint a következő években is növekedhet a bankkártyás tranzakciók száma és az azokhoz kötődő forgalom, miközben a készpénzes ügyletek száma várhatóan csökkenni fog. Rajna Gábor utalt arra, hogy a készpénzmentes bankolás térnyerése miatt a K&H 2017-ig összesen 6 milliárd forintot költ digitális megoldások fejlesztésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.