Egyes területeken nagyon éles verseny alakult ki a felkészült szakemberekért a magyarországi bankszektorban is, ami új eszközök alkalmazására készteti a piaci szereplőket az alkalmazottaik megtartása, illetve vonzerejük növelése érdekében – derül ki a Világgazdaság által megkérdezett pénzügyi szolgáltatók nyilatkozataiból.
Az IT-fejlesztők és az adatmenedzsment területén dolgozók mellett a call center munkatársainál érezzük, hogy szűkül az utánpótlásbázis, és nagyobb a verseny a kiváló szakemberekért
– nyilatkozta lapunknak Bek-Balla László, az Erste Bank HR-igazgatója. A regionális különbségek szinte eltűntek ezekben a szegmensekben, a szakember szerint a budapesti munkaerőpiac annyiban különbözik a többitől, hogy a számos alternatíva miatt ott egyértelműen mobilisabbak a foglalkoztatottak.
„A K&H mint munkáltatói márka vonzó a piacon, de még így is tapasztalunk nehézséget toborzási területen, elsősorban egyes IT-szakértői pozíciók esetében, speciális tudást igénylő (elsősorban hitelezési vagy privát banki terület) ügyfélkiszolgálási pozícióknál és kontrollingterületen” – közölték lapunk érdeklődésére a hitelintézetnél. Geográfiai értelemben Északnyugat-Magyarország és Budapest számít nehezebb terepnek az erősebb verseny, a több cég jelenléte miatt – tették hozzá.
Hasonlók a tapasztalatok a CIB Banknál is, ahol szintén úgy látják, hogy kifejezetten az IT az a terület, ahol az átlagnál nehezebb munkaerőt találni, illetve a banki digitalizációhoz köthető szakterületek, ahol a megfelelő kompetenciájú szakemberek megtalálása a bank stratégiájának megvalósítása szempontjából kulcsfontosságú. Ezenkívül a CIB Bank tapasztalatai szerint a fiókhálózatban dolgozó értékesítési munkakörök, valamint a pénzügyi elemzői és kockázatkezelői pozíciók feltöltése is egyre nagyobb kihívás. „Mindezt figyelembe véve a bank egyre szélesebb körben keresi a munkatársakat, bevetve újabb toborzási csatornákat és eszközöket” – emelték ki a hitelintézetnél.
A toborzáson kívül persze a munkaerő megtartására is kiemelt figyelmet fordítanak a piaci szereplők. „A fluktuáció az elmúlt fél évben stagnál, ami annak is köszönhető, hogy a K&H kiemelt figyelmet fordít a dolgozói elégedettség növelésére és a minőségi munkaerő megtartására” – emelték ki a pénzintézetnél. Bek-Balla László tájékoztatása szerint az Erste Bank – a pénzintézeti szektorban hagyományosan versenyképes juttatási csomagok mellett – elsősorban a közösség építésére helyezi a hangsúlyt, hogy a munkatársait megtartsa és új tehetségeket vonzzon.
A közösségi és belső programok, versenyek és különböző csapatépítő kihívások mellett ezt szolgálja az is, hogy az Erste elsősorban saját dolgozói ajánlását tartja a leghitelesebbnek és leghatékonyabbnak a munkaerő keresése során, de természetesen emellett valamennyi klasszikus keresési csatornán is aktívan megjelenik. Hozzátette: a pénzintézet a napokban a sokszínűségi kartához csatlakozva deklarálta, hogy kiemelt értékként kezeli a munkahelyi esélyegyenlőséget, legyen szó diszkriminációmentes foglalkoztatásról, családbarát munkahelyhez köthető programról vagy megváltozott munkaképességűek alkalmazásáról.
A válság előtt hozzávetőlegesen 44 ezren dolgoztak a szektorban, ám ezt követően hosszú évekig lassan, de stabilan apadt a létszám. A múlt évre – nagyjából 38 ezernél – megállt a létszám csökkenése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.